Op weg naar huis.

Door Weer naar Canada - 18-06-2017 16:22

Dinsdag 13 juni

Vanmorgen dus op weg naar Livermore.
Bij het opstaan was het windstil en het zonnetje scheen. En ja hoor, de eerste Whale Watchers Verzamelen zich. Vandaag varen ze wel uit. Pech voor ons, maar ja je kunt niet alles krijgen wat je wilt.

De rit ging over circa 90 mijl, dus voor de middag waren we er al. Het blijkt dat onze camping in een National Park ligt. Van internet hebben ze daar nog niet gehoord. Dus dit berichtje komt op het moment dat we al thuis zijn. We kunnen pas om 13.30 uur de camping op dus op een parkeerterrein bij een meer maar gestopt. Lekker even gewandeld en geluncht. Om 14 uur maar naar ons plekje gezocht. Het is een hele ruime camping met (weinig) plaatsen rondom een groot groen veld. Veel planten en weinig gras. Je hebt enorm veel ruimte rondom de camper.
Omdat het nog veel te warm was hebben we eerst maar even een plekje in de zon gezocht en lekker gelezen en ontspannen. Vanavond gaan we inpakken. Op het veld zaten veel eekhoorntjes te foerageren en huppelden vrolijk langs je heen van de bomen naar de plantjes. Was een koddig gezicht.

Het koffers pakken was redelijk snel voor elkaar. Ik gaf aan en Marianne deed het in de koffers. Achterin beginnen en zo naar voren gewerkt. Bijna alle etenswaren hadden we opgesoupeerd dus weinig afval. Morgenochtend maken we de restjes nog op en dan is alles leeg.

Woensdag 14 juni

Vroeg opgestaan want we willen op tijd bij Apollo zijn. Rond twaalf uur willen we op het vliegveld zijn. De vlucht gaat om 15 uur!
Rond half acht reden we weg van de camping. De afstand naar Apollo is 45 mijl dus moet niet te moeilijk zijn. We hebben een beetje rekening gehouden met de ochtendspits, maar hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn. 5 rijstroken vol met auto’s richting Sacramento. Wat een drukte. Gelukkig bleef het rijden. Op de wegen de andere kant op was het andere koek. Over grote afstanden stond het verkeer gewoon stil (ook 5 rijstroken).
Om kwart over negen waren we bij het tankstation om de brandstoftank en propaan te vullen. Vol inleveren was het protocol. Er ging een aardig slokje benzine in (173 liter) en 4,5 kg propaan.
Bij Apollo was het, tegen de verwachting in, stil. We waren direct aan de beurt en de inname inspectie verliep voorspoedig. De administratieve afhandeling duurde wat langer, maar goed we hadden nog tijd.
De lieve mevrouw belde een taxi voor ons die er binnen een kwartier er was.
De rit naar de luchthaven duurde ruim drie kwartier en verliep zonder noemenswaardige vertraging. De chauffeur vertelde ons dat de files meestal rond 11 uur waren opgelost en om 3 uur weer begonnen!
Dus  ruim op tijd op het vliegveld en we hebben alles rustig aan gedaan. Even geluncht en toen richting gate. Rustig een poosje zitten lezen alvorens naar de incheck te gaan. We vliegen met een Airbus A380 waar dus ruim 500 passagiers ingaan. De incheck duurde dus iets langer dan normaal.
Wat een groot toestel was dit. We zitten op rij 88 op het onderste dek. Het onderste dek is ingedeeld in vier compartimenten. Wij zaten dus in het achterste compartiment. Gelukkig hadden we voor ons een scheidingsmuur waardoor we dus prima beenruimte hadden.
Na ruim 10 uur vliegen waren we op Frankfurt en liepen we op ons gemak naar onze overstapruimte. Het was een aardige wandeling want Frankfurt heeft een enorm grote luchthaven.

Op tijd vertrokken richting Amsterdam en ook op tijd geland. De taxi was er op afroep en binnen een half uur waren we op weg naar huis. Kwart voor 4 liepen we ons huisje in en was de vakantie ten einde.
Het was een geweldige vakantie waarbij we heel veel dingen hebben gezien en de dingen gedaan die we wilden.

Nog enkele nutteloze feitjes:

Kilometers gereden: 5417 (3386 Mijl)