De lange weg naar Las Vegas

Door Weer naar Canada - 26-05-2017 06:15

Dinsdag 23 mei

Vandaag wordt een lange reisdag. Dit hadden we van te voren al ingepland, want tussen Yosemite en Las Vegas is er weinig spannends te bezichtigen.
Half acht opgestaan en om 9 uur vertrokken we vol goede moed richting Las Vegas. De GPS gaf een behoorlijk aantal kilometers op, (560) maar zoals gezegd: we hebben er op gerekend en ons ingesteld.
De rit verliep voorspoedig. Maar zoals al eerder gememoreerd: je kunt niet in kilometers rekenen maar in tijd.
Onderweg kwamen we door veel plaatsjes en plaatsen (Fresno en Bakersfield) en afwisselende landschappen. Veel druivenplanten, fruitbomen en notenbomen gingen voorbij. Na Barrows werd het landschap al wat ruiger, woestijnachtiger. Ook het klimmen en dalen begon weer. Hellingen met stijgingspercentages van 6% kwamen veelvuldig voor. De automatische versnellingsbak van de camper had het er maar druk mee.
Onderweg nog gestopt voor koffie en lunch in de camper en rond half 5 kwam Las Vegas in het zicht. De avondspits was er dus begonnen! Maar de TomTom hield ons gewoon op de route. Echter door de drukte was ik op de meest linkerbaan aangeland (van de 5 banen) en werd er aangegeven dat ik na 900 meter rechts van de highway af moest. Door de relatief lage snelheid van het verkeer zijn we op tijd aangeland op de rechter rijstrook. Door mijn richtingaanwijzer te gebruiken en langzaam op te schuiven is dat gelukt. Amerikanen gunnen je dat wel en zijn niet agressief in de file.
Om 6 uur kwamen we dus aan op de camping Riviera Park in Las Vegas. De receptie was al gesloten maar er hing een envelop voor ons met ons plaatsnummer (71) op de deur geplakt.  Daar aangekomen bleek de plek ingenomen door een nog grotere camper en hebben we de naast liggende plaats maar ingenomen. Morgen maar even naar de receptie. Ook bleek dat de stroomaansluiting van plaats 70 niet werkte dus maar ingeplugd op nummer 69 Die deed het wel.
Ik moet nog even vermelden dat het vandaag bloedverziekend heet was. We hoorden ‘s morgens al dat men verwachtte dat het 102 graden F. zou worden. Dat is rond de 38 gr C.
De enkele keer dat we de camper uitkwamen was dat duidelijk te merken. Leve de airco in de camper! Het toetje na het avondeten (ijs) smolt al tijdens het opscheppen!
Na de camper te hebben geplaatst op zijn plek wilden we ook nog even het zwembad onveilig maken. Dat werkt echter met een sleutel die we dus nog niet hebben. Een vriendelijke man heeft de deur voor ons opengemaakt zodat we nog even geplonsd hebben. Heerlijk van bijgekomen.

Morgen gaan we Las Vegas bekijken! We gaan de bank laten springen!