Midden in de nacht

Door Familie Kuijvenhoven - 11-07-2017 12:42

Het is middenin de nacht, of toch niet? Op dit moment zegt mijn horloge 2.00 uur en wasr ik normaal om deze tijd prima lig te slapen is mijn lijf nu in de wakkerstand. Maar ook weer niet helemaal want ik ben best een beetje brak. Niet zo gek na de reis van gister.

Geheel tegen onze, lees Peter, gewoonte in waren we meer dan ruim op tijd op Schiphol voor onze eerste vlucht van 11.05 uur naar Chicago. We hebben 1 keer een vakantie gemist door de vlucht te missen en dat gebeurt ons niet nog een keer. Zéker nu niet. Dus om 5.45 uur de taxi naar Schiphol. Ingecheckt hadden we al en door alle controles ging het heel soepel. Gelukkig geen NOS nieuwswaardige toestanden. De vlucht vertrok ietsjes later dan gepland maar dat werd onderweg ingehaald. Na de vlucht van 9 uur was het aanvliegen op Chicago een prachtig gezicht. Hier hadden we de overstap op de vlucht naar Las Vegas. Ook hier gingen de douanecontroles, het ophalen & opnieuw inchecken van de bagage en het verplaatsen met de ATS naar de andere terminals heel soepel. Chicago heeft ern heel grote airport maar het is allemaal herl goed geregeld. Op de luchthavenwebsite staat een overzichtelijk plattegrondje en een stappenplan voor als je aankomt met een internationale vlucht.

Vervolgens hebben we lokale tijd 14.00 uur ( ónze      tijd 21.00 uur) wat gegeten. De mogelijkheden vielen ons wat tegen. Tenminste, Sophie, Jasper en Pieter hebben wat bij de McDonalds gehaald maar Rosanne, Peter en ik hadden zin in iets minder fastfooderigs. Das niet gelukt. Het werd pizza. Maar wel een lekkere 😋. En we hadden in ieder geval een goed gevulde maag om op verder te reizen.

Om 17.20 uur ging onze volgende vlucht naar eindbestemming Las Vegas. Tijdens deze vlucht voelden we bijna allemaal de moeheid wel toeslaan maar toen we bijna gingen landen werden we weer een beetje wakker. Het uitzicht buiten was zo mooi. We zagen een stuk Grand Canyon en Lake Mead. Daarna kwam Vegas in zicht met z'n rechte huizenblokken en herkenbare hotels.

Daar aangekomen was het lokale tijd 19.15 uur maar zo voelde dat niet echt. Wij voelden ons gewoon 4.15 uur in de nacht-achtig. Hoeveel uur kan je in een dag stoppen?

Door de binnenlandse vlucht hoefden we niet meer door de douane. Dat we in Las Vegas aangekomen waten was overduidelijk want bij binnenkomst struikel je gelijk over de fruitmachines. Grappig om te zien. Dat het maar duidelijk is 😜.

Met een taxi zijn we naar het hotel gegaan en daar aangekomen waren we allemaal zo gaar dat we lokale tijd 22.15 uur richting bed gegaan zijn. In Holland werd het al weer ochtend dus even gemeld dat we veilig aangekomen zijn. Het advies om vooral tot een uur of 24.00 door te gaan en dan pas te gaan slapen begrepen we wel maar lukte gewoon niet. 22.15 uur leek ons een prima tijd, gewoon iets vroeger naar bed dan thuis. We waren zo moe dat we echt wel een lekkere lange nacht kunnen slapen. Mijn kamergenoten kunnen dat ook 😉 maar ik dus blijkbaar niet 😬. Geeft niks, heb ik even de tijd om dit in alle rust te typen.

Straks rond 8.30 uur moet ik El Monte bellen over hoe laat we ingedeeld staan om de camper op te halen en hoe laat de shuttle ons dus oppikt. Dat vind ik dan toch wel een soort van spannend. Ik kan best engels spreken maar specifieke woorden of snelheid maken het soms wel lastig. Daarna inpakken, uitchecken, ontbijten en op camperavontuur. Voor nu ga ik nog maar even wat liggen liggen 🛌.

Agnes 11-07-2017 12:55 {{button-46187}}

Lieve Kuyven

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Wat een toffe reis. Nu al!
Heel veel plezier, indrukken en herinneringen. Geniet ervan!

Jacomina 11-07-2017 13:08 {{button-46188}}

Ha Toos,
Wat fijn dat alles goed is gegaan, best opgelucht kan ik je zeggen!
Zo raar om te weten dat het bij jullie nu nacht is en hier begin aan de middag, lijkt mij heel vreemd, hopelijk zijn jullie snel van die jetlag af..
Jullie echte avontuur gaat bijna beginnen wat geweldig en als ik het zo lees ben ik een klein beetje jaloers haha.
Hopelijk slaap je nog een beetje, in ieder geval heel veel plezier gewenst. O en kan ik jou of Zoef gewoon appen? Jap zit aan zijn limit zag ik..door andere (logisch) gebruikskosten vanuit Amerika naar Nederland en dat gaat heel hard kan ik je zeggen ;-)

Groetjes Jacomina

Ja&co 11-07-2017 15:57 {{button-46191}}

Gaaf om zo op de hoogte te blijven!
Ben benieuwd naar het vervolg... 😎
Groetjes van ons 😘

Maria 11-07-2017 16:55 {{button-46193}}

Jaa welkom in ons landje! Veel succes en plezier vandaag 😘 Tijd verschil is alsnog 3 uur zie ik :O

Oma en opa Pols 11-07-2017 17:39 {{button-46194}}

Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen heb er geregeld aan gedacht .Geniet maar en we zijn blij dat we zo op de hoogten blijven. Doe voorzichtig met het rijden,
de hartelijke groeten
Wiggert en Geertje Pols

Lida 11-07-2017 18:55 {{button-46199}}

Heerlijk om jullie reis zo mee te beleven! En wat fijn dat alles tot nu toe zo goed gaat.
Hopelijk lezen we snel meer!