Off we go.....

Door Familie Kuijvenhoven - 15-07-2017 07:33

Dinsdag 11 juli 2017

Op Pieter na zijn we allemaal vroeg wakker. Rond 7.30 uur gaan Peter, Sophie en Jasper zwemmen. Rosanne, Pieter en ik volgen wat later en ik kan je zeggen dat het vrij uniek is dat de familie P. Kuijvenhoven op vakantie om 8.00 uur in het zwembad ligt. Maar wat is het lekker. Het is lekker rustig en nog niet zo heel heet, nog maar 30 graden. We genieten ervan. Wanneer Roos en ik op een bedje liggen, hebben we uitzicht op een stel met een kindje, aan de rand van het zwembad. Amerikanen zo te horen, want snerpende stem en een rrrrrrrollende r. En te zien want hij draagt een megaoversized 3 kwart sportbroek en een megaoversized sportshirt. Zij zit op de rand van het zwembad en hij mag voor fotograaf spelen voor snèptsjèt. Hij maakt de foto, loopt naar haar , zij keurt de foto af en het moet na aanwijzingen over. Dit herhaalt zich een stuk of 20 keer. Lekker vermakelijk om te zien. Hij verdwijnt een poosje, komt weer terug en dan herhaalt het zich maar dan mag het kind ook bij mama op de foto. Je kan jezelf maar bezig houden.

Het is misschien een beetje laf :-), maar ik heb Roos naar El Monte laten bellen. We kunnen de RV om 16.00 uur ophalen en worden om 14.00 uur opgepikt.Beetje laat naar mijn zin want we moeten nog boodschappen doen en naar Kingman rijden voor onze eerste overnachting met de RV. Maar goed, niks aan te doen, relax, het is vakantie.

We gaan eerst ontbijten, en hoe! We hebben allemaal trek en dus zin in een echt Amerikaans ontbijt. De keuze is reuze en we nemen menu'tjes met namen als Big Winner, Las Vegas Winner en Classic Breakfast & Pancakes. Het drinken komt in glazen als vazen zo groot waarmee we proosten op de vakantie.

Als we meer dan voldaan zijn rollen we terug naar onze kamers en pakken we in. Omdat we na het uitchecken nog 3 uur over hebben besluiten we om naar de strip te lopen om daar alvast een beetje rond te kijken. We komen vlgd week weer terug naar Vegas voor 2 dagen maar we zijn nieuwsgierig naar alle gekkigheid. Onderweg zien we al diverse bekende hotels en gaan bij Caesars Palace naar binnen. Buiten is het inmiddels 40 graden en er waait een hete wind. Deze hitte kennen we niet. Ik vind het op zich nog wel te doen, het voelt anders aan dan in bijvoorbeeld Italië, maar je hebt wel de behoefte om veel te drinken. In Caesars Palace kijken we onze ogen uit naar alle nagemaakte Romeinse beelden, gebouwen, pleinen, fonteinen etc. We zijn op tijd weer terug bij het hotel en worden keurig op tijd opgehaald. Aangekomen bij El Monte kunnen we vrijwel gelijk de incheckprocedure doorlopen. Alles verloopt erg soepel, alleen op onze vraag of Jasper ook mag rijden, hij is tenslotte vrachtwagenchauffeur, krijgen we helaas 'nee' te horen. Hij is nog geen 21. Jammer, want hij kan het vanzelfsprekend beter dan ik. Daarnaast is de camper, RV zoals dat hier heet, gewoon vrachtwagenformaat. Wat een joekel, 10 meter lang. Gelukkig hebben we aan Jasper wel een goede hulp bij alles wat er bij zo'n gevaarte komt kijken als je ermee gaat rijden. Heel fijn voor Peter.

Nadat we boodschappen hebben gedaan bij de Walmart, rijden we naar Kingman. Daar hebben we een KOA RV park gereserveerd. Rosanne belt dat we laat komen, maar dat is geen probleem. Er ligt een envelop voor ons klaar. Omdat de zon hier al rond kwart over 7 ondergaat, komen we in het donker aan. Beetje spannend om dan een camping op te rijden en op een plek in te parkeren, maar gelukkig is het een 'pull through'-plek, dus is het een eitje.