Lake Powell

Door Familie Kuijvenhoven - 18-07-2017 06:40

Zaterdag 15 juli

Weer ben ik vroeg wakker, rond 5.45 uur. Als ik naar het toilet ben geweest ga ik lekker voor de camper zitten. Het is nu lekker buiten, zo’n 24 graden en er waait een koel windje. Ik geniet van het uitzicht op het meer en de rotsen er om heen, de rust, de stilte en de vogels die langs komen hippen. De zon prikt al achter de rotsen en om 6.28 uur komt ze er achter vandaan. Ik geniet enorm van de prachtige zonsopkomst en dank God voor al het moois wat Hij heeft gemaakt.

Thuis in Nederland had ik al een boot gereserveerd bij Wahweap Marina aan Lake Powell voor vandaag. Een 20’Baja Powerboat 260 HP waar je hier zonder vaarbewijs mee mag varen. We kunnen de boot al om 7.00 uur ophalen dus we gaan op tijd op weg, met de camper want het is net ff te ver lopen. Zeker met alle spullen. We zijn de hele dag op het meer dus we nemen flink wat water en eten mee. Bij de Walmart heb ik een koelbox en koelelementen gekocht, zo kunnen we alles lekker koel houden. Dat is ook wel nodig want het wordt weer rond de 40 graden vandaag. Een berg handtekeningen verder bij de incheck kunnen we instappen. We hebben er ook een tube bij gehuurd. Lake Powell is huge, heel huge. Op de kaart kijken we waar we eerst heen willen  en Peter maakt zich een beetje zorgen of we de weg wel weer terug vinden. Maar ik zeg dat mij dat altijd wel lukt. Na ongeveer 3 kwartier zijn we op een goede plek om de tube achter de boot te gaan hangen. Pieter, Jasper, Sophie en Peter laten zich lekker voort slepen. Het gaat best hard en Sophie klettert er een keer flink hard af. Ze doet zich behoorlijk zeer maar gelukkig niks gebroken ofzo. Pieter geniet het hardst, hij vindt het prachtig. Rosanne waagt zich er nog niet aan en let goed op wat er voor de boot gebeurt. Het is nl best druk op het meer met allerlei watersporten. Gaaf om te zien. Ik mag voor observer spelen en met een oranje vlag zwaaien zodra er iemand van de tube in het water valt. Dan is het als het goed is duidelijk voor andere boten dat er iemand in het water ligt.

We varen verder naar 1 van de vele zijtakken, canyons, van het meer. Best een eind varen en in de verte lijken de oranje-rode rotspartijen één geheel, inhammen en afslagen zie je pas heel dichtbij. We eten en zwemmen wat en iedereen, behalve ik :-) , zwemt naar de rotskant. Ook hier is het weer prachtig. Het roze-oranje-rode gesteente heeft schuine lagen en steekt in verschillende vormen het water uit. Jasper, Sophie en Rosanne klimmen op een ronde berg en ik blijf foto’s maken. Ik geniet, alweer, nog steeds.

Pieter vindt het op een gegeven moment genoeg en wil graag weer tuben. Rosanne gaat er ook op na de zekerheid te hebben gekregen dat het niet te hard gaat en ze er niet afgeslingerd wordt. Over mij en tuben hebben we het maar niet.

Als we terug moeten kruipt Jasper ook nog achter het stuur. Hij heeft de vaart er lekker in en we denken in de goede richting te gaan. Maar kak wat lijkt het op elkaar en wat is het weids. We twijfelen en komen er met de kaart ook niet uit. We varen naar een andere boot toe en vragen hoe we terug moeten naar Wahweap Marina. Weer worden we super aardig geholpen, we gingen dus duidelijk de verkeerde kant op. Ik kruip achter het stuur en Rosanne leest de kaart. Op de boeien zien we de goede nummers dus we gaan goed. Wat een opluchting. Ik kneep um wel een beetje want je zal maar verdwalen en het wordt op een gegeven moment toch ook donker.. Ook komt er een donkere lucht aanzetten. Het begint hard te waaien en af en toe voelen we een spetter. Het gespetter wordt nog veel erger maar dan van de golven. Ik moet nu echt rustiger varen en heb moeite om in een rechte lijn te sturen. Af en toe krijg ik de volle laag over me heen. Gelukkig is het niet koud, dat scheelt. Ik vind het spannend en leuk tegelijk en probeer het voor de rest in de boot ook nog een beetje leuk te houden door de boot niet te veel te laten schommelen. Gelukkig komt op een gegeven moment de haven in zicht.  Peter neemt het stuur over om bij het gasstation aan te meren. Ook dat gaat niet gemakkelijk met de harde wind. Eigenlijk wilde hij nog lekker wat dobberen en zwemmen net buiten de haven omdat we nog een uurtje over hadden maar wij konden daar de logica niet van in zin met het wilde water en de harde wind.

Na het afleveren van de boot rijden we naar de ingang van de camping waar we lekker douchen. Daarna rijden we naar Page waar we heerlijk eten in State 48.