Steamboat Springs

Door Marian en Arie - 02-05-2019 04:48

1 mei

De rit, door tientallen kilometers lange hoogvlakte, verliep vlot en rustig. Er waren nauwelijks auto's op de weg en zo waren we rond 15.00 u. al op de camping. Wel een modderige boel hier, maar wij staan op een droog plekje. Ze noemen het hier "the mud season". Omdat het nog vroeg is besloten we de gratis bus te nemen naar de Old Town. Echter weten wij niet precies waar we uit moeten stappen. De bus rijdt naar het ski gebied, allemaal hotels en appartementen, het ziet er erg lux en modern uit. We blijven maar in de bus want de route gaat toch ook weer terug. Na ongeveer 1 uur in de bus weten we dat we bij halte 9 uit moeten stappen en dat deden we. Maar er was in "the mud season" niet veel te beleven. Veel winkels en restaurants waren nog dicht. Hebben daar wat rondgekeken en na een poosje zagen we een Steakhouse. Daar hadden we wel zin in en stapten naar binnen. Een sfeervol gezellig restaurant met een giga grill, rugleuning van de stoelen waren van rundhuid (de harige kant ervan) en je zat op leer. Verder veel hout, een beetje ranchachtig. Wij zijn hier trouwens in een cowboy gebied en vonden het sfeervol. Komt er een ober naar ons toe en vraagt natuurlijk wat we wilden eten. Dat wisten we al voor we binnenkwamen, steak dus. Hij legde ons uit hoe het daar werkte, eerst wat drinken bestellen, dan naar de uitgebreide saladebar en vervolgens met onze keuze naar de slager achter de bar. Liggen daar van de enorme stukken vlees in de vitrine met prachtige namen. De slager adviseerde ons een Buffalo steak te nemen en vond het goed dat we ieder een halve wilden. Hij gaf ons de steak mee en wij moesten die zelf op de grill bakken. Dat is goed gelukt, elke kant 5 min. volgens zijn advies en toen was die medium gaar. Wel raar dat we eergisteren nog zo hebben genoten van de buffels op het eiland Antelope en nu een stuk ervan gaan eten. Maar we hebben er geen spijt van gehad, het was verschrikkelijk lekker en bovendien hadden wij geen van beide dat vlees eerder gegeten, hmm. Daarna weer terug met de bus, met een voldaan gevoel en zijn we eerst lekker gaan douchen.

We blijven hier 2 nachten in Steamboat Springs.

Groetjes...

Rianne Sterk 02-05-2019 07:50 {{button-56626}}

Wat zijn het toch een heerlijke verhalen die jullie kunnen vertellen. Ik geniet op afstand met jullie mee😎

Marianne 02-05-2019 08:07 {{button-56627}}

Arme buffels 🤪, laat de partij voor de dieren het maar niet horen. Wat leuk om zelf te mogen grillen. Ik zag een plaatje van Steamboat Springs, een prachtig authentiek westerndorp met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen. Really beautiful!

Digna 02-05-2019 09:02 {{button-56630}}

En nu op zoek naar de steamboat in THE springs?. Geweldig, geniet elke dag van je verhalen.!

Richard en Wilma 02-05-2019 13:03 {{button-56632}}

We genieten van jullie reisverslag en staan versteld wat jullie allemaal doen; lijkt mij een prachtige ervaring en over het formaat van de steaks maar te zwijgen, geweldig!

Van Peter en Margo 02-05-2019 21:19 {{button-56635}}

Hoi hoi Arie en Marian
Door jullie belevenissen te lezen komen mijn belevenissen weer naar boven van 1980. Vooral dat verhaal van de steak van vandaag. In die tijd had ik ook die ervaring om een Amerikaanse steak te mogen eten. Man wat een beleving was dat. Ik zie het zo voor me. Jullie reis is om jaloers op te worden. Wat zijn jullie durfhalsen.
Groetjes en beleef de dagen daar in de states intens.
Doeiiiiiii !!!!!!!!!!!

Van Peter en Margo 02-05-2019 21:19 {{button-56636}}

Hoi hoi Arie en Marian
Groetjes en beleef de dagen daar in de states intens.