28 mrt. - USA here we come

Door Klaas & Nanda Knobbe - 30-03-2016 20:02

USA here we come.....

Vroeg op, 3.30 uur en om 4.15 uur rijden we op weg naar Schiphol. Eerst de auto afgeleverd aan een medewerker van King parking. Tot nu toe werkt het uitstekend....er stond iemand op ons te wachten, km stand noteren, even om de auto lopen in verband met schade en dag auto! Handig want je stapt met al je bagage zo de vertrekhal in. We hopen dat de auto over een aantal weken weer terug gebracht wordt. Bagage zelf inchecken, door de douane en dan relaxen. Vlucht gaat een half uurtje later en het is een hele zit, meer dan 9,5 uur!

We landen op Atlanta, en moeten door de douane. Gelukkig was er een aardige vrouw die tenminste kon lachen, want dat doen de douane mensen beslist niet. Ze moeten alles van je weten en er worden vingerafdrukken van van beide handen genomen en een foto van ons gezicht hoort er ook bij. We nemen niet aan dat ze de foto aan de muur gaan hangen.Bagage ophalen en die werd gecheckt door een schattig hondje. In totaal hebben we drie uur de tijd en dat geeft mooi even te tijd om te mailen en te sms' en dat we goed aangekomen zijn in Atlanta. Tweede vlucht is naar Dallas. Bagage weer afgeven( en hopen dat we ze weer terugzien...) Atlanta heeft een gigantisch groot vliegveld en met de onbemande trein naar het goede platform en gate. Deze trein rijdt constant rondjes onder het vliegveld door. Dit hebben we een keertje eerder gedaan, met onze kids in 2006, dus gaat het vlot.

Precies op tijd vertrekken we voor de 2 uur durende vlucht naar Dallas. Het hele vliegtuig zit vol. We naast een raam en gelukkig naast elkaar. Mooi gezicht zo over de Amerikaanse steden te vliegen. Omdat het een korte en binnenlandse vlucht is vliegen we ook wat lager en kunnen we meer zien. Zo vliegen we over de Mississippi. Het heeft veel geregend in de  staten rondom Georgia waardoor veel land onder water staat.

Mooi op tijd komen we aan in Dallas en na lang taxiën kunnen we eindelijk van boord. Heerlijk dat we weer kunnen lopen. Snel naar de bagageband en maar duimen dat onze koffers er zijn. We hebben iets met koffers en reizen in de USA dus we wachten het af. Er zijn nog wonderen, beide koffers komen op de band. Dan met de bus naar de Car Rental voor onze huurauto. De papieren invullen en dan kunnen we op weg naar onze familie in Gilmer. De route thuis uitgeprint en nog even navraag gedaan. Als je maar weet welke weg je moet hebben en naar welke kant je moet, dan moet het wel lukken.

Het is spitsuur dus het wordt rustig rijden, nou dat vinden we eerst niet erg. Via de 183 west naar de 360 south en op de I20 east. Het gaat allemaal prima. Dit jaar hebben we dus Dallas Downtown dus gemist. Na Dallas rijdt het vlot door en dat mag ook wel want als het donker wordt is het lastig rijden. Gelukkig staat Gilmer goed aangegeven en het is al donker als we het erf van Johannes en Ietje oprijden. Ze had alle lichten op gedaan zodat het huis vanaf de weg goed zichtbaar was. Om 4.30 uur (nederlandse tijd) stappen we bij hen het huis binnen, 24 uur zijn we onderweg geweest. Nog even praten en genieten van de heerlijk groentesoep en dan naar de lakenstraat. Bijkomen van de enerverende reis en het begin van onze vakantie.