23 april - Geverfde heuvels en versteende bomen.

Door Klaas & Nanda Knobbe - 24-04-2016 06:10 Jammergenoeg brengen we de grote zwarte auto weer retour. Het is maar weer goed dat K. voorop rijdt ik had zeker een verkeerde afslag genomen. De autoverhuur is bij het vliegveld, heel veel kleine vliegtuigjes staan hier geparkeerd. We rijden door naar Walnut Canyon en na de koffie lopen we de tocht naar beneden naar de overblijfselen van de huizen van indianen in de overhangende kliffen. Veel trappen naar beneden en een mooie lus rond een berg geven een goede indruk. Het waait fors en het is nog fris dus hebben we sinds lange tijd weer de lange broek aan. Op weg naar het park Little Painted Dessert zien we treinen rijden, 4 locomotieven ervoor, heel veel wagons met als lading extra lange zeecontainers, en 2-hoog! Aan het eind nog eens twee locs. Het gaat steeds harder waaien en aan de linkerkant van de weg zien we een grote stofwolk. Bijna niets meer is te zien, het lijkt net mist. Hebben we gister wel mazzel gehad dus. Omdat het zo hard waait rijdt Klaas. De camper vangt behoorlijk wat wind en hij heeft beide handen aan het stuur beslist nodig. In het park aangekomen zijn we verrast dat we niet alleen op de parkeerplaats kunnen staan maar ook een gedeelte langs de rand van de canyon kunnen rijden. Meestal is dit gedeelte afgesloten. Het is een bijzonder gezicht, allemaal verschillende zachtglooiende heuvels met mooie pastelkleuren in poedertinten. Het lijkt net of alle heuvels met fluweel bekleed zijn. In de camper lunchen we en hebben een prachtig uitzicht. Onderweg krijgen we toch de indruk dat we in een minder goede buurt zitten, namen als 2 Arrows, 2 Guns en Knifecity geven een vreemd gevoel. 't Valt allemaal mee en we bereiken Petrified Forest National Park. H ier zijn allemaal versteende boomstammen te zien, grote en kleine en in veel brokken en stukjes. Sommige hebben de prachtigste kleuren. De grootste stam die hier ligt weegt 44 ton! In dit park zijn bij diverse uitzichtpunten rondwandelingen mogelijk en zoveel mogelijk hebben we deze gedaan. Bij een van de laatste stops zei K. wacht even ik neem nog een foto..... Hij zal echt moeten afkicken na de vakantie. Er is echter niet genoeg tijd om alles te zien dus doen we morgen de rest van alles wat dit mooie park te bieden heeft. Het waait nog steeds op volle kracht, de temperatuur is best en de zon schijnt ook genoeg. Het was weer een heel bijzondere dag. Alle twee voelen we aan ons gezicht dat de wind hier hard kan blazen, we gloeien ervan. Totaal 218 miles gereden.