Camperdag 10 Whistler

Door Tiny Tribe - 01-08-2018 00:28

Weer een rustdag voor onze camper. We slapen uit, ontbijten, doen een was (de machines hier draaien maar 25 minuten dus dat is zo klaar), zweten ons rot vanwege de warmte en felle zon en gaan met een taxi naar Lost Lake. We worden wat verderop afgezet omdat een deel van de toegangsweg is afgesloten vanwege de paddentrek die nog volop bezig is. Ook de shuttlebus die we op de terugweg weer nodig hebben moeten we een stuk verderop nemen.

We zwemmen en spelen een tijdje en gaan als we afgekoeld zijn naar Whistler centrum. Daar halen we even snel wat te eten en checken dan in bij Canadian Wilderness voor de ‘Salmon bake 4x4 tour’ die we gaan doen. We hebben daarna nog even tijd voor- en zin in een ijskoffie dus lopen Starbucks binnen. Het geluk van Nathan en Joah kan niet op als we daar weer het Nederlandse gezin treffen. Ze gaan met ze op de foto en Nathan ontfutselt de jongen zijn Fortnite naam.

Om vier uur komt onze gids ons tegemoet en lopen we naar de Jeep. Al snel rijden we de bergen in en wordt de 4x4 aangezet. We hobbelen over de bergweggetjes en happen zo nu en dan flink stof maar het uitzicht en de omgeving is prachtig.

We wisselen een paar keer van zitplekken en voorin vinden de jongens het helemaal geweldig. We rijden Blackcomb Mountain op naar de Horstman Glacier en we kunnen zelfs even een sneeuwballen gevecht houden!

Daarna stappen we weer in en rijden naar de andere kant van de berg. Joah houdt zijn reputatie hoog en valt in een hotsende en botsende 4x4 jeep gewoon in slaap tegen mijn schouder. Tegen half zes komen we aan bij de Crystal Hut, waar we speciaal bereidde zalm met gekarameliseerde maple syrup (ahornsiroop, typisch Canadees) gaan eten. We zitten buiten met een geweldig uitzicht op de bergtoppen.

Het weer is stralend maar gelukkig wat koeler op deze hoogte, er is een muzikant die gitaarliedjes speelt en het eten is heerlijk, wat willen we nog meer? Nou, vogels die stukjes brood van je handen komen eten. Bij toeval zijn er twee brutale vogels die deze taak graag op zich nemen.

Na de salade, zalm, de warme appeltaart met vanille-ijs en koffie is het tijd om aan de terugrit te beginnen. De gids is zo vriendelijk wat om te rijden en zet ons even na acht uur af bij de camping, scheelt weer een taxiritje dus. We ontkomen er niet aan nog 10 minuten te volleyballen, daarna douchen we het stof van ons af en gaan de jongens naar bed. Morgen gaan we kijken of de camper nog start en vervolgen we in de middag onze reis!