Donderdag 18 Juli: Las Vegas

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 19-07-2019 17:11

Vandaag zijn we de dag laat begonnen, gewoon eens een beetje uitslapen. Nou ja laat om 08.30 uur liepen we allemaal alweer rond dus zo laat was het nu ook weer niet. We gaan vandaag de hele dag naar Las Vegas, vanuit de camping rijdt er een gratis shuttle bus en die vertrekt om 11.40 uur. We ontbijten eerst stevig en zorgen dan dat we op tijd bij de bus zijn. We kunnen nog 4 atracties doen met onze GO Las Vegas Card nou dat moet wel lukken zo.

Door de bus worden we afgezet bij Hotel Harrah's en The Linq, dat komt mooi uit want we gaan zeker in het grote reuzenrad the Highroller en die staat bij the Linq. Ht is al aardig warm geworden, dat blijkt wanneer we het frisse airco gekoelde hotel uitlopen. Het is best nog een stukje wandelen dus dat doen we op ons gemak met en tussenstop in een winkeltje waar ze ontzetten  veel Las Vegas souvernirs hebben.We komen even later aan bij the Highroller en mogen na de tassencontrole gelijk plaatsnemen in een pod. De Highroller is het grootste reuzenrad ter wereld en doet een half uur over een omwenteling. Het uitzicht onderweg is super en we kijken samen met een paar andere toeristen onze ogen uit.

Terug beneden gaan we verder wandelen en zien we The Venetian en The Mirage en langzaam lopen we richting Treasure Island.We eten wat bij de Starbucks.

In Treasure Island is de exhibition Marvel S.T.A.T.I.O.N. Een tentoonstelling met verschillende kostuums die in de diverse Avengers films gebruikt zijn en ook wat interactieve spelletjes die gedaan kunnen worden. De tentoonstelling is kleiner dan die we vorig jaar van Star Wars gedaan hebben maar is verder wel vergelijkbaar. We zijn er rond half drie en mogen met de groep van 15.00 uur mee naar binnen. Eerst dus even rondhangen in de Marvel winkel en dan is het eindelijk zover. Het blijkt een stukje kleiner te zijn dan de Star Wars uitvoering maar uiteindelijk is het wel leuk opgezet allemaal en is er voldoende te zien.

We hebben voor vanavond 19.00 uur kaartjes voor Cirque du Soleil One Michael Jackson. Maar deze is in The Mandalay Bay en laat dit hotel nu net aan de andere kant van de the Strip te zitten, zo'n vijf kilometer verderop. We halen met onze passen kaartjes voor de metro en rijden naar de eindhalte in het MGM Grand. Nu snappen we ook gelijk waarom het hotel MGM Grand heet, dit is echt niet normaal zo groot ! We moeten twee keer op een wegwijzer bord kijken om überhaupt een uitgang te vinden zodat we verder door kunnen lopen op straat. Na een half uur rondstruinen hebben we deze eindelijk gevonden en gaan we naar The Panda Express om te eten. Net als de vorige keer in New York was het erg lekker en met een volle buik gaan we snel naar het hotel.

We zijn precies op tijd binnen en moeten nog even wachten voor de tassencontrole en de bar. We hebben super goede plaatsen en genieten van een 1,5 uur durende show van Cirque du Soleil met alleen maar nummers en dansen van Michael Jackson. Er is zelfs een lied dat Michael zelf meedanst op het podium als hologram, het is net echt en het wordt steeds stiller in de zaal ! Heel bijzonder om mee te maken.

We gaan met de monorail terug naar HArrah's waar we om 22.35 uur opgehaald worden door de bus die ons weer teurg naar de camping brengt. We zijn ongeveer drie kwartier te vroeg en besluiten om nog even naar de vulkanen show bij The Mirage te gaan kijken. Het is maar een korte show maar zeker de moeite waard om te gaan bekijken, mooi gemaakt zeg !

De bus is op tijd en binnen 20 minuten staan we weer op de camping. We gaan gelijk slapen want morgen hebben we een lange reis voor de boeg. Bijna 600 kilometer om te overbruggen, we gaan dan richting Yosemite maar hebben eerst nog een camping bij het Mono Lake. We mogen met de camper niet door Death Valley vanwege de warmte dus we zullen er helemaal omheen moeten gaan rijden.