Zondag 28 Juli: van Los Angeles naar Anaheim

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 29-07-2019 17:32

Voor 12 uur zullen we onze auto weer in moeten leveren, het verhuurbedrijf gaat dan dicht en wij vertrekken vandaag vanaf deze camping naar de camping ongeveer 60 kilometer hier vandaan in Anaheim, vlakbij Disneyland. We besluiten om nog even op het strand in Santa Monica te gaan kijken maar we zijn vandaag niet zo snel en het verkeer zit niet helemaal mee. We komen er pas om half elf aan en dat is eigenlijk alweer te laat om te gaan parkeren, een stuk te lopen naar de pier en weer terug te gaan naar het verhuurbedrijf. Dus we rijden een stuk langs het strand en gaan verder richting Beverly Hills, daar waren we ook nog niet geweest. We zoeken het bekende Beverly Hills sign op en gaan daar wat foto's maken.

We rijden verder door Rodeo Drive, een van de duurste winkelstraten ter wereld en dan via de snelweg weer terug naar het verhuurbedrijf. We worden daar netjes opgevangen en na een klein half uurtje zijn we terug op de camping Dat moest ook wel want ook hier moeten we binnen een uur weg zijn, dat lukt en we rijden gelijk naar de supermarkt om de laatsste boodschappen te halen. Vanavond eten we nog een keer in de camper, daar hebben we nog wat voor nodig en we moeten nog brood hebben. We vinden ook nog een leuk cadeautje voor onze lieve Lucky, die we nu toch echt wel missen !

We eten in de camper en rijden weer verder naar de volgende camping maar uiteraard, er staat file ...... zondagmiddag, zes rijbanen en file ! Echt ongeloofelijk maar goed het is niet anders, we sukkelen vrolijk verder en komen voorbij een groot outlet winkelcentrum. We hebben nog niet geshopt en hebben eigenlijk tijd zat, dus ...... shoppen maar. Kirsten scoort een paar nieuwe schoenen, Timberlands en Lysanne gaat los bij de Nike en kleding winkels. Dave en ik vinden op een trui voor mij naar niets. Het is nu tegen 17 uur en we gaan snel verder, zo kunnen we straks op de camping snel eten en dan eindelijk naar Disneyland toe.

Eenmaal op de camping aangekomen is de receptie al dicht, er hangt netjes een envelop voor ons klaar waar we onze plaatst op vinden. We parkeren onze camper weer op de grote camping parkeerplaats en zetten onze stoeltjes weg. Dit is ook zo'n parkeerplaats camping maar deze heeft wel een zwembad, alhoewel het het woord zwembad bijna niet mag hebben, het is wel een beetje kleiner dan zoals het op de foto leek, maar ja dat is wel vaker zo met foto's. We eten en zorgen dat de was gedaan wordt en daarna gaan we eindelijk naar het park.

Het is ook nu alweer wat later maar dat mag de pret niet drukken, dit park is gewoon tot twaalf uur 's nachts open dus we hebben toch nog een paar uur om iets te doen.We kunnen vanuit de camping lopend gaan en binnen een half uur zijn we al binnen. Het binnenkomen in het park is niet heel vreemd, het is een beetje als thuiskomen maar we zien al snel dat dit park een stuk kleiner is dan die in Parijs en vooral het kasteel heeft eigenlijk maar een lachwekkend formaat. Wat een lief klein kasteeltje hebben ze hier :).

Natuurlijk gaan we als allereerste naar Star Wars Galaxy Edge daar waar onze vakantie uiteindelijk om begonnen is. De atttractie is echt gaaf maar het gebied er omheen is pas echt geweldig. Het is zo groot, zo mooi opgezet, niet normaal, we zijn benieuwd hoe het straks in Parijs gaat worden. Ja vergelijken met Parijs dat doen we echt veel en ondanks dat er veel overeenkomsten zijn, is het hier toch heel anders maar wel heel vertrouwd. De wachtrij van de attractie in Galaxy Edge was maar 40 minuten dus we hebben nog tijd zat deze avond.

We gaan ook nog in de Big Thunder Mountain, die eigenlijkhelemaal gespiegeld is vergeleken die van Parijs, super grappig want als wij verwachten dat we naar links gaan, schieten we naar rechts ! De Big gaat niet langs het water maar duurt uiteindelijk veel langer en de wachttijd die was geweldig, er stond een half uur maar binnen 10 minuten zater we er al in. Dit is stukken beter dan in Universal.

We gaan dooe en willen naar het spookhuis maar onderweg komen we Pirates of the Carribean tegen, hup er in want hier staat maar 5 minuten, geweldig zo die wachttijden. We staan een minuut of tien later weer buiten en zijn dolenthousiast, wat een ontzettend leuk park is dit en hoe anders kunnen dingen zijn.

Terug op zoek naar het spookhuis maar o jee daar heb je ook nog Indiana Jones, die hebben ze niet in Parijs, tenminste niet deze attractie dus snel maar doen want de wachtrij is maar 20 minuten. Nee hoor binnen 10 minuten zitten we er al in en deze is zo gaaf, hahaha totaal niet verwacht wat er allemaal zou gebeuren en dat maakt het alleen maar leuker. Wat is Parijs saai :) Oeps het lijkt erop dat de menigte gelijk heeft, als je eenmaal in Anaheim geweest bent dan wil je niet anders meer, oh oh !

Nu eindelijk bj het spookhuis aangekomen en je raadt het al, ook hier kunnen we zo doorlopen en hoeven we niet te wachten. Het huis ziet er heel anders uit dan wat we gewend zijn en ook de binnenkant is helemaal anders. Alhoewel hij nu in Parijs verbouwd is en we deze nog niet gezien hebben maar deze is stukken beter, Oh man, oh man dat gaat nog wat worden, ik voel nu alweer een nieuwe reis aankomen !

Het is nog lang geen twaalf uur en dus gaan we ook nog in de Winnie the Pooh attractie, beetje voor kleuters maar wel heel erg leuk om te zien. En daarna lopen we richting de Matterhorn Bobslee, die zijn altijd zo druk en nu maar 25 minuten. Ook hier zijn we veel sneller aan de beurt en we vliegen al snel met onze bob van de berg af, eigenlijk doodeng want het gaat echt heel hard en het ziet er allemaal wat ouder uit maar daardoor ook heel erg gaaf.

Het park is nu wel gesloten en we wandelen langzaam terug langs de straten en de winkeltjes naar de uitgang.We lopen nu iets sneller en zijn binnen 25 minuten terug op de camping, wat een heerlijke eerste avond was dit. En dan te bedenken dat we nog drie volle dagen hier hebben. We gaan snel slapen en kunnen niet wachten op morgen !