Dag 11 - Moab - Durango

Door B.J. Diender - 22-04-2014 02:59

Vanmorgen weer lekker met een zonnetje opgestaan. Ondertussen hebben we al weer een vast stramien ontwikkeld. Opstaan en ontbijten, daarna douchen en aankleden. Als we verder reizen doet Ben de klusjes buiten; stroom afsluiten, water bijvullen en evt. het vieze water lozen. Ook vakantie kan niet alleen maar leuk zijn, toch? Ondertussen doe ik de klusjes binnen; bed opmaken, afwassen, zorgen dat alles weer in de kastjes komt anders vliegt het onderweg door de camper. Al met al duurt het dan een anderhalf uur voor we wegzijn.

Vanmorgen zijn we nog even langs het postkantoor gereden om een kaart te voorzien van een postzegel en deze daar achter te laten. Vervolgens echt op pad. Het was weer opmerkelijk dat we na een uur rijden weer helemaal in een andere omgeving zaten. We reden in een vrij vlak, groots gebied waar je heeeeeeel ver kon kijken.

Langs de wegen zie je allemaal bepaalde soort bordjes staan. Je kunt een stukje weg van een mijl sponsoren. Meer mag ongetwijfeld ook. Er komt dan een bordje langs de weg met de naam van diegene die dat stukje sponsort. Dit gebeurt door de kerkgemeenschap, de Rotary of de Lions, families, clubs etc. Waarom ze dit doen of ze daarnaast ook nog wegenbelasting betalen weten we niet.

De rit van vandaag, zo'n 175 mijl was qua landschap niet ze heel erg interessant. We zijn Utah weer uitgereden en Colorado weer binnen gegaan. Utha schijnt de meest conservatieve staat van Amerika te zijn. Toen we zaterdag in een winkel waren liep er een (burger)man met een pistool aan zijn broek! Ik wilde de winkel wel vlot weer uit. Wie weet wat voor rare dingen hij in zijn hoofd haalt.

Vanmiddag hebben we Durango bekeken. Een oude mijnwerkersnederzetting. Mainstreeth is leuk en nog aardig in tact.

Omdat we geen wijn meer hadden moesten we op zoek naar een slijter. Deze hebben we gevonden. En wat voor 1. Ik heb nog nooit zoveel verschillende soorten wijn en andere drank bij elkaar gezien. Uiteraard gaan we voor amerikaanse wijn en Ben heeft een flesje amerikaanse whiskey gekocht.  Lekker, lekker.

We zijn vandaag van het westen naar het zuiden gereden en eigenlijk ook alweer een stukje naar het oosten. We willen het eigenlijk niet maar toch moeten we de reisplanning zodanig doen dat we vrijdagmorgen weer op tijd in Denver zijn om de camper weer in te leveren. Daarom hebben we vandaag het Nationaal Park Mesa Verde, waar veel geschiedenis ligt van de indianen, laten liggen. Morgen willen we verder naar het zuidoosten van Colorado waar we nog een aantal parken willen bezoeken.