Dag 15 - Denver - Corpus Christi

Door B.J. Diender - 26-04-2014 22:24

Vanmorgen zijn we om goed wakker te worden om 9 uur de drukke Highways van Denver opgegaan. We moesten ongeveer 28 kilometer afleggen om van Denver-Zuid naar Denver-Noord te komen. En geloof me, je kunt je het niet permitteren om verkeerd te rijden! Dus Ben aan het stuur en heel geconcentreerd rijden en ik, als co-piloot ernaast om de tomtom te herhalen en voor 2 paar extra ogen te zorgen. Uiteindelijk liep het allemaal gesmeerd en stonden we om half 10 bij de verhuurder om de camper weer in te leveren.

Vervolgens met een taxi naar Denver-Oost, een rit van ruim een half uur. We hadden een texaanse amerikaanse chauffeur en hij wist veel te vertellen over Denver, Amerika en nederlands voetbal. Hij had veel gereisd in zijn jonge jaren en was ook in Amsterdam geweest. Natuurlijk kwam het gesprek op coffeeshops. Hij vond dat nederlanders een slim volkje was en dat je best wel eens een joint op kon steken zonder dat je daarmee gelijk je verstand verrookt. In Colorado kun je sinds kort ook rokerij kopen in coffeeshops. Dat hebben we gisteren ook wel geroken.

We waren al erg vroeg op het vliegveld maar dat is geen straf. Je hebt de tijd ook wel nodig want overal werkt het weer anders met het inchecken van de koffers etc. Gelukkig is er altijd iemand bereid om te helpen.  Nadat we de koffers kwijt waren zijn we ook maar gelijk door de douane gegaan. En ja hoor, onze handbagage moest weer beter bekeken worden. Ook wel terecht dit keer want Ben had ons oude getrouwe zakmes vanuit zijn broekzak in de handbagage gedaan. En dan mag dus niet dus mes weg!

Om 3 uur zijn we weer gaan vliegen in een superdeluxe nieuw vliegtuig. De tocht naar Texas duurt 2 uur maar aangezien het in Texas een uur later is dan in Colorado zeggen ze dat het 3 uur duurt. Op het vliegveld in Houston stond Larry ons al op te wachten en nadat de koffers weer netjes op de band rolden konden we beginnen aan een bijna 4 uur durende tocht van Houston naar Corpus Christi. Zolang het licht was konden we nog naar buiten kijken. Het eerste uur hadden we nodig om van het noorden van Houston, waar het vliegveld ligt, naar de zuidkant te komen. Daarna leek het of we op de A28 reden. Weilanden, bossages en vlak, heel vlak.

Tegen 11 uur waren we thuis en werden de kadootjes uitgewisseld om vervolgens allemaal lekker te gaan slapen.

Oh ja, toen we het vliegveld uitstapten voelde het alsof we in Italie kwamen. Heerlijk. Voor zondag is de verwachting dat het zo'n 40 graden wordt. Weet niet of dat nog heerlijk is.

Anry 26-04-2014 23:58 {{button-19739}}

Veel plezier in Corpus Christie. Wij vertrekken over een paar uurtjes naar de Dordogne. Verwachting nog niet zo top! Dat wordt met een boek in bed ipv de zon. Dikke kus voor jullie en Bente

Anry 26-04-2014 23:58 {{button-19740}}

Anry 26-04-2014 23:58 {{button-19741}}

Anry 27-04-2014 00:01 {{button-19742}}

marij 27-04-2014 14:01 {{button-19768}}

dag lieverds,
heb gelezen dat jullie je prima vermaken. Op naar het volgende avontuur. geef bente een drentse smok van en maak er een mooie tijd van.

Janna 27-04-2014 23:28 {{button-19789}}

Geweldig om al jullie ervaringen te lezen. Camper weg en op naar de volgende stop. Heel veel plezier met elkaar, geniet van alles wat Bente in al die maanden heeft "doorstaan". Vanuit een regenachtig Havelte dikke kus van Janna, Martin Isabelle en Esmee (is een weekje thuis uit Izmir)