Dag 14 - Denver

Door B.J. Diender - 25-04-2014 21:19

Vanmorgen maar eens lekker uitgeslapen tot kwart over 8. Vandaag onze laatste dag in de camper! Omdat we (= Gerry) graag op tijd zijn hebben we gisteren de reis naar Denver al gemaakt en hebben we voor vandaag een bezoek aan Denver downtown staan.

Maar om daar te komen was nog niet zo eenvoudig. We hadden een aantal mensen gevraagd hoe we met het openbaar vervoer naar het centrum konden. We werden met wat handgebaren verwezen naar de ene of de andere kant. Daar zouden bussen zijn en een station van de lighttrain. Uiteindelijk hadden we het gevonden maar toen hadden we er, denk ik, al 5 kilometer wandelen opzitten. Nu doen we dat graag en goed dus het was niet erg. Uiteindelijk zagen we de trein maar toen moesten we nog over een hele drukke highway. Omdat omlopen wel weer erg ver was hebben we het erop gewaagd en zijn overgestoken. En met succes zoals jullie merken angel

Volgende stap is een kaartje kopen, ook dat was weer even puzzelen maar uiteindelijk hadden we Een dagkaart. Met de lighttrain zelf ging prima. Een mooie en schone manier van reizen. Omdat we dachten dat het eindpunt midden in het centrum zou liggen zijn we tot de laatste halte blijven zitten. Het centrum voorbij dus. Op ons gemak zijn we weer teruggelopen. Op zoek naar het centrum maar er is helemaal niet echt een centrum. Er zijn heel veel nieuwe hoge gebouwen  gemaakt, soms gewoon over oude heen. Er zijn nog wel oude stukjes Denver maar het is minimaal. Het is geen mooie stad, het heeft geen/weinig mooie gebouwen. Ook zijn er niet veel winkels maar er is 1 gezellige winkelstraat. Maar in plaats van winkels heb je er bijna alleen maar vreettenten. De staat is zo'n kilometer of 4 lang en je kunt, als je wilt, op en neer met een elektrische bus. Dat hebben we niet gedaan want dan mis je weer van alles. Dan mis je bijvoorbeeld 4 mannen die hele leuke muziek maken waar het plezier van af spat. Ook reden er hele stoeren politieagenten rond op hele stoere politiemotoren. Ik heb mijn liefste gezicht opgezet en gevraagd of ik met ze op de foto mocht. En natuurlijk mocht dat. Eindelijk met een echte diender op de foto!

's Avonds hebben we alvast de koffers gepakt want morgenvroeg moeten we op Tijd de camper weer inleveren.

Dit was ons eerste gedeelte van ons avontuur en het brengt ons ook al op de helft.

Het waren een fantastische 2 weken en we zijn zeker van plan om nog een keer op deze manier door Amerika te reizen. Nu hebben we ook heel veel zin in ons volgende avontuur; Texas, here we come.