Dag 12 - Van Arco naar West Yellowstone

Door De Huismannetjes - 29-07-2018 02:03

Vandaag hebben we een kortere rit voor de boeg dus we staan op het gemak op, ontbijten  lekker buiten in het zonnetje en rijden rond half 10 weer weg. Vandaag gaan we naar West Yellowstone, een dorp net buiten Yellowstone National Parc. Vorig jaar september hebben we de campings gereserveerd en wilden we graag op een camping staan binnen het park maar helaas was de betreffende camping toen al volgeboekt.

We rijden weer via de provinciale weg, Highway 20 en komen langs de eerste kerncentrale waar energie werd opgewekt voor huishoudens. Het gebied ziet er een beetje vreemd uit. Gebieden waar je niet mag lopen links en rechts langs de weg, veel overheidsgebouwen met veel verboden toegang in een dor en droog gebied. Een groot contrast met het landschap wat we daarna zien, grote sproeiers zorgen voor heel veel groene weiden.

Onze eerste stop is, hoe kan het ook anders, de Walmart waar we voor 2/3 dagen boodschappen doen. De komende dagen kan dit namelijk niet. We kopen lekkere verse broodjes voor de lunch en vervolgens onze weg naar West Yellowstone.
Rond lunchtijd zoeken we een plekje om te lunchen. We nemen de afslag bij Rigby en rijden zo tegen een mooie picknickplaats aan. Er is een overkapping met picknicktafels, er staan speeltoestellen en we zitten vlakbij de paardenrenbaan. Dat doen die Amerikanen wel goed, veel plaatsen langs de weg of in een dorp waar je lekker kan picknicken. En daar genieten we vandaag weer van!

We vervolgen onze weg en komen rond 4 uur op de camping aan. We hebben weer twee mooie plaatsen naast elkaar. Het waait wel behoorlijk en het is bewolkt. Ons plan is om ‘s avonds nog Yellowstone National Parc  in te gaan om te kijken bij de Midway Geyser Basin (Grand Prismatic Spring) maar dan moet het wel een beetje zonnig. Dan komen de kleuren mooier over hebben we gelezen. Rond 6 uur trekt het weer open en besluiten we om toch te gaan. Er komen al veel auto’s het park uit dus we hebben de hoop dat we een parkeerplek kunnen vinden. Uit de verhalen blijkt dat de parkeerplaatsen niet al te groot zijn en het heel druk is. En onze campers zijn best groot…

We rijden een prachtige weg door het park, zien onderweg onze eerste bizon en rijden stapvoets de parkeerplaats op. Gelukkig vinden we nog 2 plekjes voor onze camper. Er loopt langs de geyser een wandelpad. We zien prachtige kleuren, voelen de hitte van de stoom en worden er soort van stil van. Wat is dit onbeschrijfelijk mooi! De kleuren veranderen van geel, groen, blauw, oranje. De zon zakt langzaam onder en doet daarmee ook mee in het kleurenspel. Prachtig! Wat is de natuur toch mooi!

Nadat we met z’n allen heel veel foto’s hebben genomen, gaan we weer met de camper terug naar de camping. Onderweg zien we heel veel mensen staan kijken naar iets dus  wij, in de hoop dat het een beer is, natuurlijk ook de camper uit. En wat zien we in de verte? Een hert…wat een teleurstelling, die kennen we al.

We rijden terug naar de camping waar Dave en Roel nog een snelle avondmaaltijd (salade met hamburgers en kipfilet) voor ons verzorgen. Rond 10 uur gaan we allemaal de camper in. Morgen vertrekken we om half 7 (wekker om kwart voor 6 in de vakantie pfff) om de drukte bij de bezienswaardigheden voor te zijn. En ja, die beer hopen we dan toch morgen te zien.

Monique 29-07-2018 02:23 {{button-53625}}

Mooi verslag weer!, maar hoop nu toch op het verhaal van de beer 😉
Wat een mooie indrukken allemaal van de natuur en de mooie omgevingen waar jullie overnachten en rijden.
Heerlijk genieten
Lieve groetjes weer vanuit een gelukkig iets minder heet (38 graden) Nederland

Roel 29-07-2018 03:01 {{button-53626}}

Mooi verhaal weer, Paula! En handig voor mij, want ik heb nog drie dagen in te halen en ben al lang weer vergeten wat we precies allemaal gedaan hebben :-)

Rien 29-07-2018 06:37 {{button-53630}}

Wat een heerlijke trip maken jullie zeg en zo leuk dat via de verhalen mee te beleven! Geniet lekker want voordat je het weet ben je weer de was aan het doen thuis😩. Leven ik het hier en nu, stilstaan bij de schoonheid van de natuur, zo sprak hij......😉👍👍

Siny 29-07-2018 09:43 {{button-53657}}

Weer een leuk verslag om te lezen. Ik had de foto’s van Iris al gezien op face book . Die zijn super mooi. Wat zien Jullie mooie natuur. Veel plezier verder.

Anneke en Frans 29-07-2018 12:56 {{button-53684}}

Toen we vanmorgen wakker werden gelijk kijken en ja weer een bericht . De foto’s laten goed zien hoe mooi het daar is. Wat een kleurenprach! En jammer geen beren maar misschien morgen? We genieten mee met jullie reis. 💑

Tineke 29-07-2018 13:09 {{button-53687}}

Wat een prachtige foto's. Ik hoop dat jullie de beer gaan zien. Dat vergeet je echt nooit meer. Vergeet vooral niet naar de poten/klauwen te kijken.🐻🐾