Dag 21 - Van Torrey naar Bryce Canyon

Door De Huismannetjes - 05-08-2018 01:42

Het was een onstuimige nacht in Torrey. De wind waaide flink en de camper schudde behoorlijk heen en weer. Rond 2 uur werd ik wakker en toen ging het echt flink tekeer. Een uurtje wakker gelegen en toen werd de wind gelukkig al minder. De rest sliep gelukkig lekker door.

We hebben vandaag niet zo'n lange route voor de boeg dus we staan op het gemak op en we ontbijten in het zonnetje buiten. De wind is gaan liggen en het is heerlijk buiten. We hebben echt een prachtig uitzicht!

Roel laat nog een keer zijn drone op om de mooie omgeving van de camping te filmen.

We vertrekken rond 10 uur en rijden vandaag de Scenic Byway 12, een route die we de 2 jaar geleden ook gereden hebben en indruk op ons heeft gemaakt door het verschil in landschap. We klimmen naar flinke hoogten (het hoogste deze hele reis). We stoppen onderweg meerdere keren om van het uitzicht te genieten. We maken, net als 2 jaar geleden, foto's van de kinderen zittend op de weg. Leuk om dat weer te doen en de verschillen te zien!

Rond half 2 komen we op de camping aan. Het is nog rustig. Qua temperatuur is het prima, rond de 27 graden. Stuk koeler dan in Nederland begrijp ik. In eerste instantie staan we niet bij Roel en Michal in de buurt maar bij Ruby's Inn denken ze mee en hebben we een plekje een paar plekjes verderop. Prima plekje onder de bomen met een mooie firepit.

De kids gaan zwemmen en wij maken plannen voor de rest van de dag. Rond 5 uur nemen we de shuttle bus het park in en rijden we mee tot het eindpunt, Bryce Point. We zijn hier 2 jaar geleden niet geweest dus voor ons is het net zo nieuw als voor Stefan. We genieten van het prachtige uitzicht, maken foto's en gaan dan weer met de shuttle bus naar het volgende punt Inspiration point. Ook hier heb je weer een prachtig uitzicht! Na ook hier de nodige foto's te hebben gemaakt, stappen we weer op de shuttle bus en rijden we mee tot Ruby's Inn waar we in een soort van Mc Donalds hamburgers met friet en pizza eten.

We lopen nog even via de shop en dan gaan we terug naar de camper. We maken het laatste hout op en genieten van het kampvuur.

We gaan niet te laat ons bedje in. Morgen gaan we wandelen in Bryce en gaat Merel 4,5 uur paard rijden door de Red canyon. Dan moet je wel een beetje uitgerust zijn.