Dag 20 - Van Moab naar Torrey

Door De Huismannetjes - 04-08-2018 07:59

Het is alweer vroeg warm. We ontbijten in het zonnetje, ruimen de camper weer op en we vertrekken rond half 9 van de camping. De campers worden eerst weer volgetankt. We doen de noodzakelijke boodschappen bij een mooie supermarkt tegenover de camping (geen Walmart dit keer) en we rijden rond half 10 Moab uit.

We rijden vandaag via Goblin Valley State Parc en  Capitol Reef naar Torrey, camping 1000 Lakes RV Park.  Deze camping hebben we 2 jaar geleden ook bezocht en toen hadden we er regen en wind.

We rijden terug langs Arches National Parc waar al vroeg auto’s in de rij staan om het park in te gaan. We rijden via de snelweg en daarna rijden we een lange, saaie weg richting Goblin Valley State Parc. We stoppen bij het Visitor Center. Het is veel kleiner dan de overige visitorcenters die we hebben bezocht. We worden er nog niet veel wijzer wat we te zien gaaN krijgen, maar volgens vrienden van Roel en Michal die er 2 jaar geleden zijn geweest, moet het de moeite waard zijn.

We betalen bij het Visitor center / toegang 15 dollar om naar binnen te mogen. Het is geen Nationaal Parc dus onze pas is hier niet geldig. We krijgen een kaartje mee waarop welgeteld één doorgaande weg staat met aan het einde één uitkijkpunt. In tegenstelling tot andere parken is er bijna niemand die de weg het park inrijdt. Niet de moeite waard of toch nog niet ontdekt door de toeristen?

Na ongeveer 1 mijl komen we bij het enige uitkijkpunt van het park, dat een prachtig overzicht biedt over een grote vallei met daarin duizenden 'klodders' van roodgekleurde zandsteen.

Je kan via een trap de vallei inlopen en zo loop je tussen de goblins rotsformaties die lijken op kabouterhuisjes. We verwachten eigenlijk dat elk moment de smurfen uit hun huisjes kunnen komen, zo ziet het eruit. We maken de nodige foto’s, lopen een ronde door de vallei en verbazen ons erover dat we hier nog zo tussendoor mogen lopen. Het is behoorlijk warm in de vallei dus na een half uurtje lopen we weer terug naar de camper. Althans dat is de bedoeling maar Michal is tijdens de wandeling de hanger van haar ketting verloren. We speuren het gelopen pad af en gelukkig vindt Merel het hangertje!

We rijden het park weer uit en net buiten het park stoppen we even. Roel wil zijn drone weer laten vliegen en dit keer filmt hij een stukje dat wij met de camper rijden. We rijden zachtjes weg en er steekt zelfs voor onze camper nog een hert over. Thuis kijken of het ook op de film staat.

We rijden vervolgens richting Capitol Reef en komen nu als laatste op de weg die we 2 jaar geleden ook gereden hebben. Hoe dichterbij Capitol Reef, hoe sneller het landschap verandert. Bij elke bocht levert dat weer spectaculair nieuwe vergezichten op. We zien formaties die het ene moment doen denken aan Monument Valley, maar binnen een minuut veranderen ze in de heuvels van Painted Hills of in Arches-achtingen rotsen.

Onze eerste stop is bij het Visitor Center waar we informatie krijgen over de wandelingen die er te doen zijn. 2 jaar geleden hebben we geen wandeling gemaakt, dus dit Willen we dan dit jaar doen. We lunchen eerst in een mooi park met grote picknicktafels en rijden dan met de camper naar de parkeerplaats van een korte wandeling naar de natuurlijke brug. Bij aankomst is de parkeerplaats vol en moeten de plannen worden bijgesteld. We besluiten om door te rijden naar de camping. Het wordt al behoorlijk donker boven Capital Reef.

In Torrey zien we weer de sheriff-wagen staan met daarin een pop. Twee jaar geleden stond hij aan de andere kant van de weg. De hangsnor verraadt dat het nog steeds dezelfde pop is die de automobilisten tot een veilige snelheid moet dwingen.

We checken in en net als 2 jaar geleden begint het te waaien en te regenen. Het had al een tijd niet geregend, dus we denken al bijna dat het aan ons ligt. We hebben een prachtigen plek, nummer 13 met uitzicht op mooie rode rotsmassieven.

We zitten voor het eerst in de camper, doen een spelletje, lezen en relaxen wat en ik kom eindelijk toe aan het ordenen van onze aankopen in Portland. Van 10 tasjes naar 4 tasjes met aankopen, dat scheelt weer.

Het zwembad gaat open als de onweerdreiging voorbij is en onze bikkels Jip, Koen en Stefan duiken dan ook gelijk het kleine badje in. Het water is warm maar daarbuiten is het heel koud. Na een kwartiertje lol maken in het zwembad gaan ze snel onder een warme douche.

Rond zeven uur eten we gezellig met zijn veertienen (de vrienden van Roel en Michal zijn ook aangeschoven)  in het  restaurant op de camping, net als in 2016. Er is een nieuwe chef, het menu is grandioos verbeterd (volgens de informatie van de camping) en je hoeft het niet meer van tevoren te gaan bestellen. De kinderen eten tosti, Dave een heerlijke mixed grill en ik bestel kip. Niet goed gelezen op de kaart maar bij het uitserveren van de gerechten krijg ik een halve kip op mijn bord. Gelukkig hou ik van kip kluiven..het smaakte prima.

Na het eten willen we een kampvuurtje maken, maar de wind is aangezweld tot stormachtige proporties dus we verhuizen met de hele club naar het paviljoen op de camping, waar we onder het genot van een bakje koffie nog gezellig verder kletsen en de kids spelletjes doen.

We gaan rond half 11 de camper weer in. De wind is krachtiger geworden en het regent behoorlijk, de camper staat flink te schudden. Ik hoop dat het vannacht iets rustiger wordt.