Jasper- Clearwater 2 Augustus (dag 18)

Door Familie Bosman - 05-08-2018 04:38

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. Zo’n  375 km van Pocahontas (De Dixie) naar Clearwater (schoonwater).  We verlaten een camping waar nauwelijks één Dixie beschikbaar is voor de gasten. Dat levert niet zulke heel fraaie taferelen op in de vroege ochtend. Bij vertrek reclameert Vin en we ontvangen een refund van bijna het totale bedrag, terwijl de storm van gisteren voor de camping ook een soort van overmacht is.

Na enkele overnachtingen op basic kampeerplaatsen met niet tot nauwelijks wifi of ook maar bereik met de telefoon gaan we ons richting bewoonde wereld begeven. Op naar een KOA camping met zwembad en wifi. We verheugen ons!  Nu is het wel zo dat we wel op de meest fantastische campingplaatsen hebben gestaan. Zowel in Banff, Wabasso als in Pocahontas hebben we enorm veel plek tussen de bomen in een bosrijke omgeving.  De rust die dit geeft is heerlijk. Naast de grote mobiele huizen zien we hier ook veel tentjes en de echte kampeerders. Mensen die voor hun plezier kunnen afzien. We verwachtten hier wel wild te kunnen zien op de camping, maar dat is wat tegen gevallen.

Vandaag is het bewolkt. Het mindere weer dat zich gisteren van de lucht meester heeft gemaakt houdt vandaag stand en volgt ons richting Clearwater. We zien weer fraaie plaatjes onderweg. Het blijft een feest om door deze landen te rijden.  Even na de middag vinden we ons plekje op de camping. De zon schijnt en het is heerlijk warm en de kinderen verheugen zich al op het zwembad….maar niet voor lang.  Na de lunch gaan we naar het visitorcenter waar we ons programma voor morgen uitdenken en bespreken. Een programma met meerdere opties omdat het weer niet helemaal zeker is. Ondertussen is het flink gaan regenen. Terug naar de camper, biertje, verhaaltje schrijven en het is mijn beurt om te koken. We komen tot de ontdekking dat de klok ook een uurtje is terug gegaan (nu 9-uur tijdsverschil met NL).

Lenie Exaltus 05-08-2018 10:10 {{button-54106}}

We zullen een beetje van onze warmte naar jullie sturen, het was maar kort vandaag maar ik ben er weer blij mee.
Op deze manier lijkt het net of je de reis zelf een beetje mee maakt !
Knuffels

Jan smit 05-08-2018 11:29 {{button-54114}}

Goedemorgen beste lieve luitjes,
Zo uit de kerk, gelijk achter de iPad voor het bericht. Ik heb al een heel verhaal geschreven, maar hij ging niet weg , na een deuk op Plaats reactie. En nu ben ik mijn bericht kwijt. Dan maar opnieuw . Weer een hele afstand te rijden , veel benzine met zo’n grote car. Maar goed de benzine is aldaar goedkoop gelukkig.
Wat een mooi gebied hebben jullie aangedaan. Maar Dixieland was het niet, dus wegwezen. Lekker geld ter compensatie , om weer te besteden aan ander lekkers.
Op weg naar de bewoonde wereld is ook weer een uitdaging . Vancouver is een mooie stad. Ik was daar de eerste keer zakelijk met de burgemeester en wethouder van Capelle. Winkelcentra bekijken. Dit was dacht ik in 1977 , dus tel maar na, toen was ik nog jong . Daarna met Liesbeth voor onze cruise naar Alaska voor ons 12 1/2 jaar huwelijk. Gaan jullie nog naar Vancouver eiland? Dat is prachtig. Doen als het kan.

Nu ook op weg naar schoonwater en een duik in het water voor de meiden. Het weer is begrijp ik wisselvallig , maar dat is wel zo uitdagend. Hier valt er geen druppel,en geven sommige stukken een woestijnachtige. aanblik . Dus Lenny moet nu koken, hopelijk niet uit woede, maar met plezier en dan dat wijntje en dat biertje erbij geeft de burger moed.
We kunnen en moeten niet altijd de klok terugzetten, want dan komen er dingen naar boven van, had ik maar dit en had ik maar dat. Maar door het tijdsverschil is het een must.
De parasol staat weer recht op en de zon probeert door te dringen op ons fijne terras . Alweer een mooie dag staat ons te wachten. Ook wij moeten genieten van de mooie dingen die ons worden geschonken.

Goede reis verder en alle goeds.