Dag 20 Dubois - Craig

Door Fritzel - 21-06-2022 03:40

Dag 20 Dubois – Craig

Voor het eerst zijn wij allebei in de staat Colorado maar voor we hier waren gearriveerd moesten we nog even een stukje rijden. Wij waren vrij vroeg wakker en haalden de camper los van zijn snoertjes en reden soepel weg van de camping. De camping die zo leuk was dat we er nog wel een paar dagen hadden willen blijven, maar ons reis schema is net effe anders, dus deze plaats schrijven we op. In de stralende zon reden we weg.
Maar eerst even de Jackalope, dat is een konijn met horens en uit de overleveringen blijkt dat er rond 1880 een ziekte bij de konijnen was waardoor ze over hun hele lijf een soort horentjes kregen en uiteindelijk is er een Jackalope ontstaan en overal in Dubois zie je dat beest als beeld, op T-shirts en als knuffel, best wel grappig.
Wij reden dus in de stralende zon weg en volgden de Wind rivier een heel eind en reden ook nog de Wind Valley in en dat heb ik geweten. Die SRV wagen heeft de stroomlijn van een blokkendoos en dat beetje windy leek een heuse storm en ik was wederom ouderwets aan het laveren. Het landschap waar wij doorheen reden was wederom een schilderij. Bob Ross’ zou gelijk willen beginnen met de tree en de mountain. Er lag af en toe sneeuw op de toppen en waren de rotsen gekleurd zoals bij the painted Hills, geweldig. In de grote of eigenlijk reusachtige weides liepen de zwarte koeien met stieren en kalfjes vrolijk in de rondte en af en toe zagen we antelopes. Bij een stop op een pas zagen we zelfs een hele roedel, wel een stuk of vijftig met jongen, zo leuk om te zien (door een verrekijker) Soms slingerde de weg en soms hadden we gewoon weer 10 Miles rechtdoor zonder zelfs maar een flauw knikje.
Gisteravond reed er over de camping een heuse Sheriff, helaas niet op een paard maar toch. Even met de agent en zijn vrouwelijke deputy gesproken en dat is best leuk, ik praat in Nederland NOOIT met de politie tenzij ik een bekeuring krijg of kreeg ……  Onderweg zagen wij donkere wolken zich samenpakken voor ons en we dachten de regen in te rijden maar steeds was er weer een bocht die er voor zorgde dat het droog bleef. We lunchten op een romantische parkeerplaats bij een benzine station en wij hadden net koffie gehaald toen het begon te regenen, of eigenlijk hozen. De wind werd nog iets sterker en de camper stond te schudden op zijn wielen, alweer bijna spannend, we wilden al aan één kant gaan zitten  De regen stopte, de zon kwam er weer aan en de lunch was op dus een stukje snelweg rijden. Ondanks de wind reden we best door met ruim 65 mijl = 104 km en nadat we de zijwind goed doorstaan hadden gingen we van de snelweg af een relaxte weg op.
Op die relaxte weg vond ik ongeveer uit hoe de mannen zich voelden in de film Twister. Het werd donker en het begon keihard te regenen en de zijwind blies de gestroomlijnde SRV wagen bijna van de weg, ik liet de snelheid maar zakken naar 35 Miles en toen kon ik laverend en wel de auto redelijk binnen de strepen houden. Het gekken is dat je steeds over de bovenkant van de heuvels rijdt over een soort kam en dan ook nog allemaal rond de 2.000 m hoogte. Dan heeft de wind echt wel vat op je maar ook dit weer overleefd en door naar Colorado. Daar scheen de zon en na een paar uur kwamen we aan in het lommerrijke en gezellige Craig (NOT, het leek meer op een groot trailerpark!). Daar de SRV wagen op zijn plek gezet en na het kopje koffie een rondje camping gedaan. Heel bijzonder. Het blijkt dat veel Amerikanen een camper of mega grote caravan hebben en dat ze daarin wonen. En dan werken ze in de buurt en mogen hun camper stallen voor 500 dollar per maand en als ze na een tijdje er genoeg van hebben hangen de de caravan achter de truck en gaan weer op pad naar volgend werk. Een andere categorie zijn de Amerikanen die huis en haard verkocht hebben en een grote camper/bus hebben gekocht en ook rondreizen en her en der werken. Dat zou in Nederland niet zo snel gebeuren denk ik. Al gebeurt het wel op kleine schaal.
Verder was het vandaag een mooie reisdag en we zijn weer 500 km opgeschoten. Morgen gaan we wat zuidelijker in Colorado waar de bergen nog wat hoger zijn.
Dat was het saaie verhaal van best een leuke dag en morgen lezen jullie mij weer.

Groet
Yvon en Fritzel

ps de reacties vinden wij erg leuk om te lezen 
ps 2 ik kreeg nog een mailtje van de WildLife Tour mevrouw dat ze het vreselijk vond dat door een misverstand de tour niet door kon gaan en dat wij helaas geen gebruik konden maken van de GRATIS tour vandaag dus krijgen wij de kans om voor 1-10-2025 een gratis tour te maken. Dat is toch wel lief. Even uitvinden hoeveel strippen dat zijn en of mijn NS business card wel geldig is, maar dat terzijde.

Yolanda 21-06-2022 08:37 {{button-63062}}

Hoi, wat is de bedoeling van die plaat met gaatjes erin? Zijn het wel antilopes die je ziet? Volgens mij leven die in Afrika? Groetjes en veel plezier!

Ineke 21-06-2022 10:10 {{button-63069}}

Op deze zonnige, vrije dinsdagochtend alle verhalen gelezen en de foto's bekeken. Wat veel spannende, bijzondere en mooie avonturen beleven jullie en aan de foto's te zien heel veel mooie uitzichten. Alleen de beschrijving van hoe spannend het af en toe is met de SRV wagen brrrrr daar krijg ik de rillingen van. 🤢 nog hele mooie dagen, rij veilig en ik kijk uit naar de volgende verhalen en foto's

Yvonne 21-06-2022 16:07 {{button-63083}}

Na al die ontberingen en avonturen vinden jullie lunchen op een parkeerplaats bij een benzinestation al romantisch, haha, wat heerlijk. Alles kan een mens gelukkig maken.
De foto vanuit de camper, van die lange rechte weg met donkere onheilspellende lucht erboven is echt geweldig. Dan ben je echt in Amerika, hihaaa.

Hans T 21-06-2022 21:20 {{button-63092}}

Mooie foto's van de weg die in de verte verdwijnt. Je zal maar met een lege tank staan. Hele tippel naar het volgende tankstation.

Gerard 21-06-2022 21:55 {{button-63093}}

weer een leuk ritje geweest.
Leuke belevenissen, ook minder.
Raar hoor praatjes maken met sherrif/politie kan het nog gekker eigenlijk.

Als je verhaaltjes precies beschrijven wat jullie allemaal beleven kan het niet anders dat het een mooie toer aan het worden is die vast veel mooie herinneringen blijft opleveren

Nog vele veilige kilometers, ehhhh Milestones in