Dag 6 - Manteca

Door de Hermansjes - 03-08-2017 18:06

Dit was onze laatste nacht in een hotel/motel, want vanmiddag kunnen we onze camper op gaan halen bij Road Bear in San Leandro. Na weer een heerlijk ontbijtje (en het inpakken van de laatste spullen) zijn Jeroen, Niels en ik nog even naar de kronkeligste straat ter wereld gelopen. De jongste twee bleven liever in het motel. Nou dat was een behoorlijke klim zo vroeg op de morgen, echt een flinke ochtendwandeling. Dit straatje ligt ook in Lombard Street op zo’n 500 meter lopen, maar de weg gaat steil omhoog. Aangekomen bij het straatje bleek dat we aan de bovenkant ervan stonden en om hem beter te kunnen zien, moesten we dus weer naar beneden lopen om later aan de andere kant de trap weer omhoog te gaan. Het is een grappig straatje, alleen doordat ze er allemaal hortensia’s tussen hebben gezet die vrij hoog groeien, is de weg slechter te zien. Als er lage auto’s door rijden zie je ze bijna niet.

Naar beneden – terug bij het motel – nog even wat uitgeprint voor de camper en toen uitgecheckt en gewacht op onze Uber. Niels had maandag het nummer van onze chauffeur gekregen, omdat hij ons wel wilde brengen, en gisteravond hebben we met hem geappt. Keurig op tijd was hij er. Ook deze keer hebben we weer gezellig zitten kletsen tijdens de reis. Hij komt zelf oorspronkelijk uit Duitsland en zijn dochter studeert op dit moment in Leeuwarden. Verder vertelde hij als een reisgids over de dingen waar we langsreden, zoals bijvoorbeeld de havenkranen die model hadden gestaan voor de beesten in StarWars. De wijk waar Road Bear zit is op zich niet zo’n hele goede wijk, maar hun complex zelf zag er netjes uit. We waren iets te vroeg, maar toen het tijd was werd de traditionele rolverdeling door hun gehanteerd en kregen we instructies. De mannen moesten mee naar de camper en kregen de technische uitleg en ik kon binnen naar alle regeltjes etc. luisteren … hoe seksistisch. Nog even wat dingen (BBQ, zwemstangen, wc-blokjes) gepakt uit de meepakhoek van hun (daar laten anderen spullen achter, die niet mee terug kunnen in het vliegtuig). En toen konden we vertrekken … op weg naar onze eerste bestemming French Camp RV in Manteca. Het was wel even wennen voor Jeroen om met zo’n enorm ding te rijden, maar hij was al snel gewend. Het was wel ontzettend druk op de weg, dus het was meteen een flinke vuurdoop.

In Manteca eerst langs de Walmart om flink wat inkopen te doen. Tom en ik bleven voor de zekerheid in de camper, maar wat was dat warm. Echt, het temperatuurverschil tussen San Francisco en Manteca is al enorm groot. Boodschappen inladen en toen op naar de campground. We hadden gelukkig gereserveerd, want de campground was vol of complet zoals de Fransen wel zeggen. We hadden plek 115 toegewezen gekregen. Een grote doorrij plek met een picknick tafel. Tom en Anouk verdwenen direct richting het zwembad en wij hebben eerst alles geïnstalleerd en opgeruimd. De RV is nog groter dan we dachten, want het bleek dat we een slide-out hadden. Het gedeelte waar Niels op slaapt, kan dus naar buiten schuiven, waardoor we bij de keuken ook veel meer ruimte hebben.

Toen we klaar waren zijn ook wij nog even naar het zwembad gegaan. Het water was lauwwarm, maar toch wel lekker als het verder zo warm is. Direct na het zwemmen ook maar even gedoucht. Zitten geen deuren voor de douches, alleen maar twee douchegordijnen … badkleding dus maar even aangehouden ;-).

Bij de camper begonnen met onze eerste echte gezonde maaltijd. In New York en San Francisco kon je bijna alleen maar burgers en friet, of iets anders met friet krijgen. Nu een heerlijke gevulde salade gemaakt, met brood en kruidenboter. We waren erg laat met het eten, dus na het eten verder niet veel meer gedaan. Een verslagje typen, wat lezen, even de app etc. checken en meer van dat soort dingen. Morgen gaan we verder naar een bestemming waar we twee nachten zijn. Het koelt buiten een klein beetje af en door de Full Hookup hebben we ook airco, dus ik denk dat we wel goed kunnen slapen vannacht. We zullen zien.