Dag 27 en 28 = Home Sweet Home

Door de Hermansjes - 24-08-2017 22:45

Tja, en dan is het alweer onze laatste morgen in Amerika. Wekker om 7 uur gezet, zodat we niet te laat bij het inleverpunt zouden komen. Was wel benieuwd hoe onze laatste plek er nou precies uit zag, aangezien we er gisteren niet veel meer van konden zien. Als omschrijving zou ik zeggen … Het is een grote  (full hookup) plek, midden in het groen van een natuurpark. Je zit boven op een berg, maar vanaf onze plek hadden we geen uitzicht ergens op. Voor een nachtje is het prima en op 40 minuten van Road Bear, maar zorg er dan wel voor dat je voor het donker wordt op de campground bent. Tegen 10 voor 9 was alles ingepakt, schoon of weggegooid en konden we vertrekken.

Even de tank helemaal vol gedaan, en toen we daar wegreden en de hele weg van rechts naar links moesten oversteken om af te slaan (wat niet zo snel gaat),werden we nog “vriendelijk met de middelvinger” gegroet door een oudere Amerikaan in een oud brik. Ik ben de lelijkste niet en heb die meneer natuurlijk keurig teruggegroet op de voor hem gangbare manier. En voordat we er erg in hadden waren we ook al op San Leandro Boulevard aanbeland. We moesten de camper op een bepaalde plek parkeren en daar stond al zo’n grote rolwasmand klaar waar heel veel ingegooid moest worden, niet alleen het textiel, maar zelfs de kussens en de campingstoelen. Daarna kwam de laatste check door hun en na de goedkeuring werd de camper weggereden naar achteren om klaar gemaakt te worden voor de volgenden. Wel jammer, want het was erg leuk met de camper reizen en het was ook een mooie camper. Toen was het ondertussen 10 uur en moesten we nog een uur wachten op onze shuttle naar het vliegveld. Er was goede wifi, dus kwamen we dat uurtje wel door. Kwam er ineens een man aan met Tom zijn zonnebril … lag nog in de camper.

Om 11 uur dus op naar SFO. Onderweg nog korte file gehad, omdat er een behoorlijk ongeluk was gebeurd met 4 auto’s en 2 vrachtwagens, maar we waren toch nog ruim op tijd op SFO. Koffers ingecheckt en beide boardingpassen (ook van Frankfurt – Amsterdam) geregeld. De controle hier was de strengste tot nu toe, want zelfs onze schoenen moesten uit, maar ook de snelste tot nu toe. Op zoek naar wat te eten was het volgende doel. Bij Joey’s hadden ze heerlijke sandwiches en de bediening was ook erg vermakelijk, met dansjes en zingen. Om 5 over 3 uiteindelijk uit Amerika vertrokken in het grootste vliegtuig van deze vakantie (dubbeldekker), en om 5 over 2 waren we in Frankfurt, onze tussenstop. Ook hier moesten we weer door de security check. Anouk zei nog … ben benieuwd of Niels er weer tussenuit gepakt wordt (omdat hij de heenweg steeds de klos was), maar toen was ze zelf het haasje J , zal wel karma geweest zijn. Door de enorme wandelafstanden op het vliegveld van Frankfurt en de nieuwe check, waren we net op tijd voor onze aansluitende vlucht. Nou, deze vlucht was voor ons gevoel opstijgen, een paar minuten boven de wolken, en we begonnen alweer aan de landing. Moesten er bijna tegen eten om ons broodje op te krijgen. Tegen kwart voor twee waren we weer geland in Nederland.

Ik dacht eerst … die piloot zet ons gelijk af bij P3, zolang was hij aan het taxiën. Maar we waren blijkbaar aan de ene kant van Schiphol geland en moesten het vliegtuig aan de andere kant van Schiphol parkeren. Daarna ging het wel vlot, met de koffers halen en de shuttlebus, en konden we op zoek naar onze auto in vak 311. Die stond er gelukkig nog en de koffers pasten er echt net in (heen waren opa en oma meegereden en die hadden ook wat in de kofferbak). De terugweg voelde erg lang aan en was erg vermoeiend. De achterbank lag ongeveer in een Doornroosje slaap en Jeroen en ik zijn ook één keer even gestopt voor een frisse neus en een koffie (Jaaaaa, ik een koffie terwijl ik dat niet eens lust. Maar leek me wel even goed tegen de vermoeidheid). Om kwart over 6 waren we dan eindelijk thuis, na een werkelijk super, fantastische, geweldige, overdonderende vakantie. Dit is zeker weer een keer voor herhaling vatbaar!!!!!!!!

p.s.        Ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor jullie leuke reacties op mijn berichten, want als je weet dat mensen het leuk vinden om je verslagen te lezen is het des te leuker om ze te schrijven (en natuurlijk hebben we zelf nu ook een mooi dagboek van een onvergetelijke vakantie). Bedankt dus allemaal!