Dag 17 - Arches

Door de Hermansjes - 14-08-2017 22:46

Even voor 7 alweer klaar wakker, tenminste Jeroen en ik dan, de rest was nog ver weg in dromenland. Even op telefoon kijken en van het prachtige uitzicht genieten, voordat we eruit gaan. De bestelde muffins kunnen we pas om 8 uur ophalen. Het weer is nu een stuk beter dan gisteren en daardoor zie je een super mooie zonsopkomst op de bergen. De campers staan ook allemaal zo geparkeerd, dat je geen last hebt van de andere campers, maar vrij zicht hebt op de bergen.

Toen Jeroen en ik klaar waren, hebben we een strafbaar feit gepleegd. We wilden namelijk vroeg op pad en dat zou niet lukken als we eerst nog op de kinderen moesten wachten. Tom en Anouk zijn van hun bed naar ons bed gestuurd (zodat we hun bed konden inklappen boven ons) en Niels kon op zijn eigen bed blijven liggen, alleen schoven we hem met de slide gewoon een stuk naar binnen. Nog even koffie gehaald bij Connie voor de chauffeur en we konden op pad. Over weg 24 richting Moab, de volgende halte van onze reis. Gisteren toen we de Scenic Drive reden dacht ik …dit is wel mooi, maar 1 dag hier is genoeg. Nu we route 24 reden dwars door Capitol Reef denk ik, wow … dit is heel mooi en ik denk ten onrechte een beetje een minder bezocht Nationaal Park. Als je namelijk kijkt naar de drukte, dan is het hier veeeeeel rustiger dan in de andere parken. Het was dus een erg mooie route naar Moab, op een gegeven moment dachten we even dat we op de maan beland waren zo grijs was het er met allemaal heuveltjes.

De kinderen waren ondertussen al wel wakker, maar vonden het wel lekker om op de bedden te zitten. We hadden ze echter wel geïnstrueerd en gelukkig maar. Op een gegeven moment zagen we een Highway Patrol en toen zeiden we dus ….jongens zitten. Floepfloepfloep, alle drie zaten ze rechtop op het bed van Niels (Anouk en Tom waren daar snel heen geslopen) en zo leek het van buiten dus net of ze keurig op de bank in de beugels zaten. Even later bij een parkeerplaats Niels zijn bed ook even omgebouwd en toen kon iedereen weer normaal zitten. Bij Arches eerst naar het Visitor Centre gegaan, omdat we de Fiery Furnace wilden bespreken, maar we hadden pech … woensdag was er pas weer plaats, alleen dan zijn we er niet meer. Toen door naar Moab, waar we eerst een supermarkt moesten vinden. Gelukkig eindelijk een normale winkel, bij de City Market voor een fortuin boodschappen gedaan en toen naar de campground. Plekje 9 hebben we en gelukkig heerlijk in de schaduw (is hier 38 graden).

Met Tom en Anouk naar de Family Dollar gelopen op zoek naar slippers, omdat die van hun steeds kapot gaan. Gelukkig, ze hadden ze en voor slechts 1 dollar per paar. Direct voor elk maar twee paar meegenomen. Voor dat geld kan je beter niet zonder zitten en voor dat geld zijn ze het tweede paar misschien ook wel snel nodig. Kinderen zijn nog even naar het zwembad gegaan, als haringen in een ton was het ongeveer, maar ze konden in ieder geval een beetje afkoelen. De warme maaltijd wordt deze avond niet gezamenlijk genuttigd, want de kinderen wilden iets van de Mac (zit een Mac en een Burger King tegenover de camping) en daar hadden Jeroen en ik niet zo’n zin in.

Zij dus eerst eten gehaald en daarna zijn wij gezellig met ons tweeën gaan eten bij Fiesta Mexicana, een authentiek Mexicaans familierestaurant. Dat het een familierestaurant was kon je goed zien, want volgens mij liep ongeveer de hele familie in het restaurant, waren bijna meer serveerders dan klanten. Wij zijn lekker op het buitenterras gaan zitten. Het is echt een mooi ingericht restaurant. Alle tafels en stoelen zijn beschilderd met Mexicaanse taferelen. Het eten was ook heerlijk. Wij hadden iets van Macajete of zoiets. Was een grote vulkaan pot met daarin kip, steak, Porc en een soort van heel pittig gehakt en ook gegrilde cactus. Daarbij kreeg je ook nog tortilla’s en een bord vol met bonen met kaas, rijst, sla, guacamole en zure room. Echt veel te veel dus, maar het was super lekker.

Terug bij de kids nog even met Anouk en Tom naar het zwembad geweest, zij erin en wij kijken ;-) en vervolgens nog een paar potjes Skipbo. Niet al te laat naar bed, want morgen zetten we zowaar de wekker, zodat we in de vroege morgen kunnen gaan wandelen en niet in de volle zon.