Dag 25 - Pismo Beach

Door de Hermansjes - 22-08-2017 06:58

De laatste nacht in Malibu en nog maar twee nachten in Amerika. Hoeven vandaag niet zo ver te rijden, dus doen vanmorgen rustig aan. Buiten ontbijten met uitzicht op zee en daarna nog even kijken of we nog dolfijnen konden spotten. Helaas, ze hadden er vandaag geen zin in om zich te laten zien, maar alleen het uitzicht op zee was ook mooi. Het is trouwens sowieso een mooi aangelegd en goed onderhouden RV Park, maar … dat mag ook wel zou opa Geurts volgens mij hebben gezegd. We hadden vanmorgen ook bezoek van de sterke hand van Malibu (als je met 3 politieauto’s tegelijk komt, dan ben je samen ook wel sterk). Waren gisteravond nog een aantal busjes het park op gereden zonder te betalen bleek en daar moest even actie op worden ondernomen. Nou ja actie ... stonden alleen maar gezellig met elkaar te praten. Erg stil hadden de 'overtreders' het ook niet gedaan, want toen wij naar bed gingen vroegen we ons af wat er buiten wel niet voor kabaal was. Tja, dan hadden ze een elektrische auto moeten nemen, die is heel wat stiller dan zo'n oude VW-bus. Het einddoel van vandaag is Pismo Beach en het eerste deel van de route ging langs de kust. Zagen nog een paar leuke optrekjes, maar helaas niet in een vakantiehuisje prijsklasse.

Op een gegeven moment ging de weg meer het binnenland in en was de zee niet meer te zien. Ik wilde graag nog in Santa Barbara kijken, maar dat was compleet aan Jeroen voorbij gegaan (Roadbook even niet gelezen). Heeft nog wel een afslag genomen, maar meer dan er doorheen rijden is het niet geworden. Op een gegeven moment gingen we van de soort snelweg af en gingen we door de bergen van de Santa Inez Vallei. Dit was een mooie route en zo kwamen we ook vlak langs Solvang waar ik graag heen wilde. Aan de kant van de weh stond een bord, dat het brandgevaar hoog was en dat konden we ook wel zien aan de omgeving. We kwamen hele stukken tegen, waar er behoorlijk brand was geweest. In Solvang even getankt en toen …. Waarschijnlijk de verkeerde kant op gereden, want we kwamen niet in het centrum. Jeroen wilde wel draaien, maar met een grote camper op een smalle weg is ook niet echt ideaal. De route die we toen hadden was wel mooi. We waren duidelijk beland in een soort van wijnstreek, waar ze ook lavendel en olijven verbouwden. De huizen/boerderijen hier zijn erg mooi en ze houden hier duidelijk ook van witte hekjes, want daar heb ik kilometers van gezien. Kwamen op een gegeven moment door het plaatsje Los Olives, wat er echt super gezellig uitzag en waar we achteraf misschien even hadden moeten stoppen. Niet gedaan dus, op naar Pismo.

Tegen een uur of twee waren we op de campground en kregen hier plaats 281 aangewezen. Ons straatje heet Seaview, en als je de duinen even wegdenkt, dan hebben we inderdaad zicht op zee. Verder een keurig plekje hoor, alleen geen zeezicht dus. Tom en Anouk vlogen direct naar de duinen, maar vonden de zee toch te ver lopen en gingen dus maar richting het zwembad. Ik had het plan opgevat, dat ik zoveel mogelijk schone was mee naar huis wilde, zodat ik thuis geen bergen wasgoed meer zou hebben. Op de campgrounds zijn er over het algemeen complete wasserettes en dus kon ik meerdere wassen tegelijk doen, het daarna direct in de droger stoppen en vervolgens linea recta in de koffer. Goed idee vind ik, al zeg ik het zelf ;-). Tegen de avond zijn we voor bij de Rock&Roll Diner gaan eten. Eigenlijk was dit meer een gepimpte campingkantine, maar de bediening was vriendelijk en het eten was heerlijk. Na het eten zijn Jeroen en ik nog even naar het strand gewandeld en de kinderen bleven op het plein voor de Diner spelletjes doen. Er lagen op het plein meerdere soorten van ‘oud Hollandse’ spelletjes en dat was erg leuk om te doen. Toen wij terug waren heb ik Anouk nog even geholpen om te winnen van de boys en dat is natuurlijk gelukt … en wel ruimschoots ook.

Jeroen had ondertussen het vuurtje in de vuurpit wat opgestookt. Wilde eerst weer niet goed, maar uiteindelijk hadden we een lekker vuurtje. Was trouwens op verzoek van de jongste twee, want die wilden marshmallows. Echter toen ze van de spelletjes terug kwamen, trokken ze nog even snel hun zwemkleding aan en gingen met zijn drieën richting het zwembad. Die was nog een half uur open en helemaal leeg … en dat is natuurlijk wel het leukste, in het donker in een leeg zwembad. Veel van het vuur zullen ze dus niet zien. We hoeven echter niet bang te zijn dat ze heel laat weer komen, want er is hier op het park een regel, dat er een ‘curfew’ is (ofwel een soort avondklok), dat kinderen onder de 18 na 10 uur niet meer voor mogen rondhangen. Vind het wel een leuke regel J. Het is ondanks dat er veel campers zijn, lekker rustig. Is toch echt anders dan op de camping. Hebben nog geen campground gehad waar veel lawaai was, iedereen gaat over het algemeen op tijd naar bed óf in ieder geval zijn camper in.