Dag 5 Van Ucluelet naar Port Campbell.

Door Marjan - 09-09-2019 15:54

Regen in de nacht, droog bij het opstaan. Vroeg op pad en om 8 uur liepen we al op de rainforesttrail. Hier zijn 2 paden van 1 km uitgezet over vlonders. Trap op en trap af door het bos. Geen mens te zien of te horen, het is stil en je hoort alleen het water druppelen, heel bijzonder.

Na de wandeling van 2 uur gaan we rijden. Terug door de bergen. Gisteren zonovergoten nu bewolkt maar ook mooi. Onderweg een stop gemaakt bij een rivier met blauw helder water.

Toen we door Alberni reden zagen we een bordje met fall fair. Dit bleek een kermis te zijn met een soort braderie en allerlei eettentjes. Er waren ook canadese kampioenschappen bijl gooien, boom zagen, boom klimmen. Grappig om te zien. In een hal stonden alle prijswinnende produkten van quilt tot groente, bloemen, ingemaakt eten, jams en bakprodukten.

Daarna weer verder, langs de oostkust naar het noorden. Wat een regen, het hoosde. Gelukkig klaarde het weer op toen we in Port Campbell aankwamen. Grote en moderne stad. De RV camping stond ons niet aan, een grote parkeerplaats. Toen 15 km doorgereden naar Browns Bay.

De 5 km lange gravelweg is steil en we zijn benieuwd waar we terecht komen. Het is een grote camping bij een haventje. We hebben een plek met fantastisch uitzicht. Bij de haven zitten zeehonden en otters. Als het donker is komen er 2 mooi verlichte cruise schepen langs. Het weer is super. Droog, niet te koud en we zitten buiten.

De wifi is goed. Ik kan dus lekker de blog bijwerken, mailen en facetimen met Hilde (gezellig - tijdsverschil is 17 uur). Bedankt voor alle leuke reacties op dit blogje die volgens mij verandert in een blog. Ieder zijn hobby (dankjewel buren voor deze wijsheid). We werden aangesproken door duitse mensen die voor de laatste dag reisden of we belang hadden bij hun obergebleven spullen. We kregen een tafel vol. We hebben nu 12 rol wc papier, 6 pakken zout en heel veel lekker en handige dingen.