Dag 23 Van Ucluelet naar Ucluelet

Door Fritzel - 30-06-2019 03:30

Vanmorgen werden we wakker in de bush met een prachtig zonnetje, heerlijk en ineens waren de bergen ook goed te zien rond om ons en rondom de mooie Toquath Bay. We ontbeten en daarna op pad. Eerst naar het toilet maar op de camping waar er niets was maar ook geen “normale” toiletten was er wel iets wat voor een toilet moest doorgaan, een gat in de grond. Wederom een bijzondere ervaring, waarschijnlijk vindt een koe het geweldig maar wij net iets minder, en ik zeg niets over de lucht!!. Toen de SRV wagen weer aangeslingerd  en we hoefden geen kabels en andere snoeren of slangen af te koppelen dus we konden meteen rijden. We moesten wel eerst een Banana Slug (gele naaktslak met zwarte vlekken) verwijderen die voor de wielen “liep”. Gisteren sprak ik iemand in het kampement en ik zei dat de rit best lang duurde met 9,3 km per uur, en die zei ik rij hier gewoon 60 km/u!!! Toen dacht ik ineens aan wat ik ooit las van een fietser die meedeed aan Parijs – Roubaix en die schreef als je keihard over de kasseien rijdt merk je het niet zo goed, als je langzaam fietst voel je iedere kassei….. Een wijze les dus ik reed de camping af als Stig Blømkwist of als Colin McCrea (wereldberoemde rallycoureurs) en zowaar ik reed 55 a 60 km/u en we vlogen en gleden over de grindweg dat het een lieve lust was, ik waande mij weer op Zandvoort in een Porsche 911 GT3 omdat ik óók in een automaat reed J Na iets minder dan 20 minuten waren wij weer op een gewone Highway, dat rijdt toch makkelijk en soepel haha. We hadden wel bedacht dat we niet meer vier dagen iedere morgen en avond die crossbaan op wilden dus keken we even in ons favoriete dorp Ucluelet of er ergens toevallig nog een RV plekje vrij was en vlak bij het dorp en de haven vonden wij een mooie plek met stroom, water en douches en toiletten. Wij boekten meteen en stonden net niet te juichen. De vorige plek was echt mooier dan deze maar nu konden we naar het dorp wandelen.

Wij besloten de Wild Pacific Trail te gaan lopen en we konden starten vanaf de campground. “Toevallig” kwamen wij langs een All day brekky, en daar kan je de hele dag breakfasten dus. Top!! Even een lekker kopje koffie in de zon en een crêpe met aardbeien/frambozen en slagroom voor Yvon en een pannenkoek met eieren en spek voor mij, en dat krijg je in je hand in een zakje, dus niet simpel op een bord en dat opeten vereist wel enige handigheid maar het lukte uiteindelijk zonder al te veel te knoeien hihi En daarna de paden op, de lanen in naar de Wild Pacific Trail. Eerst door een prachtige wijk gelopen en dan wil je bijna verhuizen en toen naar the beach. Prachtig door de bossen heuveltje op en af en daar zagen we het strand vanuit de hoogte. Er waren zelfs mensen op het kleine strandje omringt door rotsen en van het prachtige aangespoelde drijfhout. Dat drijfhout bestaat vaak uit grote dikke boomstammen die op stranden aanspoelen maar ook vaak hoog op de rotsen liggen en dan denk ik alleen maar wát een natuurgeweld dat de dikke bomen metershoog op de rotsen worden gegooid. Toen begonnen we echt aan de trail en ik zal ophouden met de superlatieven maar stiekem was het wederom geweldig mooi. Na een paar kilometer wandelen, en je schiet niet op want iedere 100 meter is er weer een uitzichtpunt met nog mooiere rotspartijen en golven en moet je weer foto’s maken begon er ineens zeemist op te komen zetten. Dat maakte de foto’s een beetje mysterieus en het was gelijk iets minder warm wat ook wel lekker was.

Na een kilometer of 5 besloten we om te keren want na 396 foto’s van mooie zee en rotsen en wandelen door een bos wat op een tropisch regenwoud lijkt was het veel van hetzelfde dus omgekeerd en wederom naar Ucluelet terug gelopen en daar zijn we langs iedere ijs-, koffie- en taartenwinkel gelopen zonder naar binnen te gaan, best stoer! Onderweg wel een Stellar Jay gezien en dat vogeltje hadden wij nog niet gezien en vanmorgen heeft Yvon een Bananenslak gezien (Banana Slug) écht waar en ik heb hem ook gezien, misschien kan ik de foto ooit hier delen en anders op de dia-avond enne er zijn ook erg veel zwarte naaktslakken, de wildlife is erg gevarieerd hier hahaha

Op de campground zitten wij rustig een kopje koffie te drinken als Yvon ineens een hoop herrie hoort en twee grote Bald Eagles ziet landen op een boomtak vlak tegenover ons, heel bijzonder en dan zitten ze er een kwartiertje en dan vliegen ze met machtige vleugelslagen weer weg.

Inmiddels gaan wij bijna weer aan het avondeten beginnen en vanavond het nachtleven van Ukee in, denk ik of wordt het gewoon om half tien slapen, morgen meer hierover :-)