Québec

Door Weer naar Canada - 30-09-2021 00:39

Woensdag 29 september Naar Québec

Ik zit dit verslagje te maken op de KOA camping aan de zuidzijde van Québec. De regen drupt op het dak van onze camper. We hebben net de was in de droger gedaan en gaan die zo weer ophalen.

Vanmorgen, zoals gisteren al gezegd, zijn we de wandeling naar de waterval Les Cascades gaan doen. De mevrouw van de tourist information in Shawinigan had verteld dat we deze wandeling zeker moesten doen. Zou schitterend zijn.
Eerst de camper reisklaar gemaakt en naar de parkeerplaats 1 kilometer naar beneden gegaan. Gisteren hebben we dat gelopen, maar vandaag schenk ik Marianne deze steile klim. Na enig zoeken zijn we naar het juiste wandelpad gegaan. Het is droog, maar wel bewolkt. Af en toe een waterig zonnetje, maar meer kon er vandaag vanaf boven niet af. De wandeling zou in totaal 1,7 kilometer zijn, maar ik geloof die Canadezen niet meer.
De wandeling was heel mooi door het bos. Onderweg zagen we links van ons stromend water. Zou dat de waterval zijn? Het pad bracht ons naar boven, soms behoorlijk steil, maar rondom was veel moois te zien. Paddenstoelen waren er in alle soorten. Boven aangekomen bij een klein meertje waarin weinig water stond. Vandaar dat de waterval niet werkte! Het water was op.
Aan de andere kant van de “waterval” zijn we weer terug naar beneden gelopen. Een beetje teleurstellend maar wel een mooi wandeling van 1 3/4 uur.

Toen vertrokken richting Québec. Bijna 170 kilometer naar de camping. Een heel groot deel voerde ons langs mooie binnenwegen met links en rechts enorme maisvelden. Zover je kon zien stond er mais.
Halverwege zijn we even van de Highway 55, waar we inmiddels weer op waren beland, af gegaan om koffie te drinken. Langs de Highway’s zijn we éénmaal een tankstation met restaurantjes etc. tegen gekomen. De rest ligt allemaal een kilometer of meer vanaf de Highway.
Bij binnenkomst van een koffietent moesten we onze QR code laten zien, anders mochten we niet naar binnen. Wij braaf onze QR code internationaal laten zien, maar die kon niet gelezen worden, logisch. Maar omdat we wel een code hadden mochten we toch naar binnen.

Na de koffie gelijk maar geluncht in de camper en verder richting Québec. Het is inmiddels gaan regenen en zal niet meer stoppen tot vanavond.

Het adres van de camping stond in de Tomtom en, en nu voor de laatste keer, we zijn zo blij met dat apparaat. De afslagen staan hier aangegeven met straatnamen en niet naar plaatsen of steden. Als je dus niet bekend bent hier zul je tot in het oneindige blijven dwalen en kom je nooit waar je moet zijn! Diverse malen dus afslagen genomen op zijn (of haar) aanwijzingen en zie daar: we zijn op de camping! Deze ligt in Lévis, een voorstad ten zuiden van Québec. KOA camping, dus zeer goed en goed uitgerust. We konden zelfs bier kopen hier!

Goede plek gekregen en we gaan eerst de was doen. Is weer even nodig. Het regent nog steeds dus maar de poncho’s tevoorschijn gehaald. De eerste keer deze reis.

Zijn benieuwd hoe het morgen zal zijn in Québec. Na het eten gaan we lekker op internet uitzoeken wat er allemaal te bekijken is in de stad. Het schijnt een van de mooiste steden van Noord Amerika te zijn dus...