Een rustig dagje.

Door Weer naar Canada - 15-10-2021 01:59

Donderdag 14 oktober Niagara Falls

We hebben nog steeds geen bevestiging van de camping in Kitchener, dus ze zijn gesloten of hebben geen zin in nieuwe gasten. Besloten om dan maar vanaf Niagara Falls naar Brampton te rijden. Bij de receptie nog 1 nacht bijgeboekt.

Hierdoor kunnen we ook niet naar St. Jacobs zoals gepland. Jammer, maar helaas. Je kunt niet alles krijgen wat je wilt.

Rustig aan gestart vandaag. Uitgeslapen en alles op het gemak.

De zon schijnt volop dus we hebben er bij de koffie nog even van genoten. Lekker buiten koffie gedronken in het zonnetje en die was om 10 uur al flink warm. Even gegoogled wat we in de omgeving nog kunnen doen. Het blijkt dat Niagara on the Lake op circa 25 kilometer een leuk rustig stadje is. Nu staat in het schema van de bus, waar we een dagkaart van hebben, dat hij ook naar dat plaatsje rijdt. Marianne heeft nog even verder gegoogled. In dat plaatsje kun je ook fietsen huren. Voor de zekerheid nog even gekeken op de site van de WEGO bus en daar staat inderdaad de oranje lijn als verlengde van de groene lijn. Verder geen bijzonderheden.

Na de lunch hebben we de bus van 13 uur genomen naar het Table Rock Centre, waar ook de buslijn Groen start.

We zijn nog even langs de Falls gelopen. De mist van de druppels was een stuk minder dan gisteren en in de zon ziet het er toch anders uit. Nog snel even vastgelegd op de camera's. We konden de Horseshoe Fall in zijn geheel zien! We zijn verder gelopen en keken om: de wolk hing er weer. Wederom geluk voor ons!!

Na het instappen gevraagd aan de chauffeur over de oranje lijn en wat bleek: de oranje lijn is sinds de Covid uitbraak niet meer in functie! Even vergeten op de website te wijzigen. De pandemie is immers nog niet zo lang bezig?

De groene lijn toch maar genomen en uitgestapt bij de Whirlpool. We wisten op dat moment nog niet wat het was.

De Whirlpool is een heel scherpe bocht in de Niagara River. Het water komt daar met een enorme vaart vanaf de Falls aangestroomd en is daar uit de bocht gevlogen. Er is dus een kom in de bergwand uitgesleten en er ontstaan daar enorme wervelingen in het water voordat het weer de goede kant op kan. Met een cabine aan een kabelbaan naar de overkant en dan kom je boven die wervelingen te hangen. Prachtig gezicht hoe het water alsnog wordt afgebogen richting de USA.

In de verte zagen we in de USA een stuwdam liggen die wordt gebruikt om stroom op te wekken.

Daarna even een ijsje gegeten en weer in de bus richting het Butterfly Conservatory.

Daar hebben we een wandeltocht gemaakt door een vlindertuin. Daarin staan ook veel bijzondere bomen. Duizenden vlinders fladderen er rond. We hebben ongeveer 6 soorten waargenomen in allerlei kleuren en grootte.

Na de bezichtiging weer naar de bus en naar het eindstation gereden. Daar stond de rode lijn alweer klaar en om half zes waren we weer op de camping.

Zojuist op de weersite gezien dat het morgen gaat regenen, dus van tevoren een uitstapje plannen is nog niet nodig. We zien morgenochtend wel. We moeten toch de laatste was doen en de koffers weer gaan pakken.

De koelkast en vriezer zijn al bijna leeggegeten en gedronken, dus hoeven weinig weg te gooien. Goed uitgekiend.