La Grande Finale

Door Weer naar Canada - 17-10-2021 02:43

Vrijdag 15 en Zaterdag 16 oktober

We hebben de laatste dagen geluk gehad met het weer. Vandaag was het bewolkt en het regende af en toe. Afgelopen nacht waren er zelfs hoosbuien te horen op het dak van onze camper.

Tussen de regenbuien ben ik nog even gaan hardlopen. Ik wilde toch nog een keertje Niagara Falls als titel boven mijn Garmin hebben. Na 4 weken inactiviteit (met hardlopen) ging het toch redelijk. Ik heb de 4 kilometer gehaald en het bleef droog.

Vanochtend ook besloten dat we het heel rustig aan gaan doen. Voor de lunch moesten we nog wat boodschappen halen en zijn naar een winkel gewandeld. Na de lunch de was in de machine gegooid en gelijk gaan douchen.

Daarna met de droge was de koffers gaan pakken. Nog een puzzel om alles goed verdeeld te krijgen, maar we hebben ervaring. Het is gelukt.

Verder ging alles zoals gewone avonden.

Zaterdag de wekker af laten gaan om 7 uur. De camper moet vóór 10 uur ingeleverd worden en het is nog 125 km te rijden. Even over 8en reden we weg en moesten nog even tanken. Gisteravond nog even goed berekend, want we hebben de camper met een ¼ tank meegekregen en moeten hem ook weer zo inleveren.

Het is zaterdagochtend en redelijk rustig op de weg. Een voorspoedige rit en om kwart vóór tien waren we bij Canadream in Brampton. Het inleveren ging van een leien dakje en om 10 uur waren we klaar.

Daar een taxi (Uber) besteld en 3 minuten later stond hij voor de deur. Om kwart voor 11 waren we bij het hotel in centrum Toronto!

De koffers op de 21e verdieping in de kamer neergezet en naar de hoek van de straat bij de Starbucks koffie en een koek gehaald.

Naderhand weer naar de receptie waar een speciaal persoon staat voor tourist information. We wilden graag naar het oude City Hall (gemeentehuis) en Chinatown. Op een kaart uitgetekend en maar gaan lopen. Eerst de verkeerde kant op, maar daar kwamen we gelukkig snel achter.

City Hall gevonden en op dat zelfde plein staat ook de naam van de stad in hele grote letters bij een fontein.

Daarna doorgelopen naar Chinatown. Zo’n wijk hebben we al in vele grote steden overal ter wereld gezien. Ze lijken allemaal op elkaar en je hoort alleen Chinees praten om je heen. Leuk om te zien. Doorgelopen naar Kensington Market. Dat zijn ook smalle straatjes met allerlei winkeltjes en eettentjes. Was er gezellig druk.

In het begin van de wandeling drupte er een beetje water uit de hemel. Niet genoeg om het regen te noemen. Met een beetje zigzaggen kon je veel druppels ontwijken. Er stond wel een fris windje. Naderhand werd het gelukkig droog.

Weer richting hotel gegaan en in een pub aan de overzijde nog even een drankje tot ons genomen. Een Belgisch biertje en een wit wijntje.

Toen was de pap op. Mijn stappenteller gaf 14000 stappen aan. Omgerekend bijna 10 kilometer. Voor Marianne een grote prestatie. Ben trots op haar!

We zijn even gaan relaxen en daarna douchen.

Besloten om weer in het hotel te dineren. Was weer prima verzorgd.

Nu nog even relaxen en slapen. Morgen gaan we vliegen!