Het laatste verslag van deze reis.

Door Weer naar Canada - 21-10-2021 14:08

Zondag 16 oktober

We hebben uitgeslapen. We kunnen het rustig aan doen. Ons vliegtuig vertrekt om 16.50 uur. Dus geen tijd meer om Toronto onveilig te maken.

In het hotel weer ontbeten en daarna de koffers compleet gemaakt. Nog even elektronisch ingecheckt voor het vliegtuig en de stoelen besproken. Om 11 uur zaten we in de lobby te wachten op de taxi. Omdat er werd geadviseerd om de instapkaarten ook te printen maar even gevraagd bij de receptie. In de lobby van het hotel stond een computer en printer om dit te doen. Was even werk omdat de instapkaarten waren verstuurd naar onze accounts van gmail. Maar het is gelukt.

Er werd verteld dat de rit naar het vliegveld wel een uur kon duren door grote drukte op de wegen, dus voor de veiligheid kwam de taxi om 12 uur.

Het was echter zo rustig op de wegen dat we om half één al op het vliegveld stonden. Veel te vroeg om in te checken. We konden ook niet teveel uit de buurt gaan van onze incheckbalie dus maar blijven hangen daar. Enig koffietentje was er ook niet te bespeuren!Wel konden we de kofferlabels vast printen. Scheelt weer tijd bij de counter.Bij de counter werd wel weer gecontroleerd op Covid, dus de QR code en legitimatie moesten we tonen.

Eindelijk konden we naar de douane, waarna we koffie konden gaan drinken.

We vliegen vandaag met Air Canada naar huis. We hebben grote verwachtingen van de service etc. maar dat viel vies tegen. Personeel kortaf en en het voedsel aan boord was zeer matig, om niet te zeggen slecht. Ook kwamen ze na het ophalen van het afval nooit meer terug voor een snack of drankje. We zijn in het verleden wel beter gewend.

Het vliegtuig (Boeing 777) was niet helemaal vol. Wij zaten in het midden zonder mensen naast ons, dus hadden 4 stoelen tot onze beschikking. Marianne is lekker gaan liggen op drie stoelen en heeft geprobeerd te slapen. Niet helemaal gelukt.

We waren mooi op tijd in Frankfurt (16:50 vertrokken en 05:50 aangekomen). Vanaf de gate heel lang en ver moeten lopen om bij de douane te komen (we komen Europa in) want Frankfurt is een heel groot vliegveld. De vlucht naar Amsterdam duurde maar 55 minuten, dus om 10 uur waren we op Schiphol.

Na de auto opgehaald te hebben op P3 reden we in een uurtje naar huis.

We hebben een prima reis gehad. Er waren wat momenten dat het niet helemaal meezat, maar daarom noemen wij dit ook geen vakantie maar reizen!

Reizen is improviseren en doen wat kan en niet wat moet.

We hebben vele mooie dingen gezien en gedaan. We kijken er met voldoening op terug. Over het algemeen hebben we ook naast regen veel zon gehad en hebben genoten van de prachtige herfstbossen.

Met dit verslag hopen we je jullie datzelfde gevoel hebben gekregen.