Op weg naar de watervallen!

Door Weer naar Canada - 13-10-2021 02:14

Dinsdag 12 oktober Niagara Falls

Op de bedden in het hotel lagen enorme dikke dekbedden. Dit was veel te warm voor ons. Dus afwisselend op en onder het dekbed. Tegen de ochtend werd het wat frisser en zijn er toen onder gebleven.

Op het gemak de spulletjes gepakt en naar de camper gebracht. We hadden in het hotel aankondigingen van ontbijten gezien maar die zijn ons te machtig. Zulke grote maaltijden krijgen wij niet op. Geen wonder dat we ook in Canada zoveel corpulente mensen zien! Dus maar een stukje (50 meter) met de camper gereden en op een andere grote parkeerplaats neergezet. Daar ons eigen ontbijtje genuttigd.

Om half tien vertrokken richting Niagara Falls. Het is ‘maar’ 100 kilometer! Het verkeer was een stuk minder dan gisteren dus rustig aan gereden. Het eerste deel voerde ons over echte binnenwegen door een mooi landschap. Genoten van het uitzicht. Daarna de Highway 407 op richting de Falls. Bij Hamilton over een zeer hoge grote brug het uiterste puntje van Lake Ontario overgestoken.

Nu reden we langs enorme velden met druiven. We zijn dus in wijnland! Zo groot als eerder de maisvelden waren, zo groot zijn ook deze velden met druivenranken. Enorm!

De 100 kilometer waren snel overbrugd. Om half twaalf waren we bij de beoogde KOA camping. Plaats genoeg en we hebben voor 3 nachten geboekt. 2 hele dagen in het dorp. De camper kan deze dagen blijven staan want de bus die ons naar het dorpje vervoert stopt voor de deur! We hebben een buskaart gekocht voor 48 uur en kunnen er zo vaak als we willen gebruik van maken. Dus het campertje blijft op zijn plaats.

Het zonnetje scheen weer volop en we hebben, na de camper te hebben geïnstalleerd, op de stoeltjes hiervan genoten. Nog even in het winkeltje van de KOA wat boodschapjes gehaald en daarna zijn we in het overdekte zwembad even afgekoeld. Moesten ze wel weer eerst de Covid QR code zien en bewijs dat we 2x zijn gevaccineerd! Zijn we het helemaal mee eens!

Daarna nog even op zoek gegaan naar een camping voor de laatste nacht. Ja ja, het einde van de reis komt er aan. Er blijken al een hele hoop campgrounds gesloten te zijn. We hebben een reservering gevraagd bij een camping bij Kitchener, maar daar hebben we nog geen antwoord op. Anders blijven we hier een nacht extra en rijden we zaterdagochtend vroeg naar Brampton. Dat zijn ‘slechts’ 130 kilometer. We moeten de camper rond 10 uur inleveren.

Zover is het gelukkig nog niet want we gaan eerst genieten van de watervallen en zijn attracties. We gaan in ieder geval met de zipline naar beneden!

Je leest morgen wel wat we de eerste dag hebben gedaan.

M: we hebben de laatste was gedraaid vanmiddag. De rest gaat in de koffer weer mee naar huis. In het overdekte en verwarmde zwembad even gekeken of er nog iets van mijn zwemconditie over was, maar het was weg. Na de vakantie weer gauw aan gaan werken. Vol verwachting klopt ons hart voor de avonturen die we hier nog gaan beleven.