woensdag 16/7

Door Familie Volker - 19-07-2008 06:27

Als we wakker worden is het al een stuk rustiger op de camping. Veel natuurliefhebbers (?) zijn al vroeg op pad. Wij volgen iets later. Na ons cornflakes ontbijtje trappen we de motor aan. Op weg naar Takkakaw Falls (betekent overigens schitterend mooi). Het is geen lange route maar we zijn een tijdje onderweg. Door wegwerkzaamheden is er maar een rijbaan beschikbaar. En dat is net op een plek met twee scherpe haarspeldbochten. Eigenlijk moeten voertuigen langer dan 7 meter het middelste stuk achterwaarts afleggen zodat de bocht gehaald kan worden. Een autobus voor ons doet het even voor. Wij proberen de bocht vooruit te halen. Dat lukt maar we moeten in de scherpe bocht toch nog twee keer een stukje achteruit zodat we echt verder kunnen. Door goede aanwijzingen van de wegwerkster lukt dit overigens prima. We gaan door richting de falls en al snel komen ze in zicht. Nu nog even ons monster parkeren en we gaan ze van dichtbij zien.

Van een afstand valt de hoogte tegen maar als we er “onder”staan zijn ze toch indrukwekkend hoog. De familie is het niet eens over de mooiste watervallen die we deze vakantie hebben gezien. Het gaat redelijk gelijk op tussen deze falls en de Helmcken Falls. Overigens, ook de omgeving is hier weer prachtig. Gletsjers, bergbeken, bossen, blauwe luchten en wolken, het maakt het tot een bijzonder beeld. We hebben ook geluk met de wind. Er hangt een hele sluier van water maar gelukkig wordt deze bijna tegen de berghelling geblazen. Zo blijven wij mooi droog. En de berggeiten ook die we bovenaan, vlakbij de oorsprong van de waterval, ontdekken op de berghelling. Hans Anders heeft nog niets te klagen...

Als we de camper weer teruggevonden hebben zetten we koers naar beneden. Opnieuw dezelfde wegopbreking dus weer pielen met dit ding. Nu zonder begeleiding en als Clemens dan ook per ongeluk zelf nog even op de claxon drukt is het toch even zweten. Maar gelukkig wordt dit kunstje ook nu weer prima afgerond.

Beneden aangekomen rijden we eerst Field even in om alvast de volgende camping te reserveren. Omdat we ook nog naar Emerald Lake willen en nog boodschappen moeten doen in Golden wordt het toch enigszins laat en we willen niet moeten zoeken naar een camping. Gelukkig is er plaats op camping Mountain View, dus kan deel 2 van het programma beginnen.

Op weg naar Emerald Lake gaan we eerst nog even naar de Natural Bridge in de Kicking Horse River. Hier zijn we de kracht van de natuur. De oorspronkelijke waterval heeft een gat in het steen gesleten en nu is er een soort van brug ontstaan waar het water onderdoor stroomt. Indrukwekkend.

Vervolgens gaan we naar Emerald Lake. Hier is een wandelroute omheen van ongeveer 7 km. Onderweg lopen we door het bos en hebben we een prachtig uitzicht op het meer en de bergtoppen er om heen. Opnieuw een prachtige tocht die vraagt om een lekker drankje na afloop. Helaas is het terras alleen voor lunchgasten dus eten en drinken we maar lekker iets in de camper.

Ondertussen is het tijd om de boodschappen te doen en om te tanken, zodat we door kunnen naar ons overnachtingsadres de Mountain View camping in Radium Hot Springs. Het is een verrassend mooie route langs de Columbia rivier. Met een lekker zonnetje schuin achter ons tuffen we heerlijk naar Radium. Hier komen we om ongeveer 19.30 uur Mountaintime aan. En hebben we het laatste vrije plekje gekregen. En volgens ons het mooiste plekje. Op de helling, aan de achterzijde overzien we de camping en achter de camping zitten we helemaal vrij. Met het kampvuurtje erbij eten we heerlijke kippenwings met aardappeltjes en 3 soorten groente. Een heerlijk maaltje opnieuw van Anja.

De jongens gaan vroeg onder zeil. Hadden ze wel verdiend voor deze keer. Morgen willen we een beetje op tijd naar de hotsprings, de warmwaterbronnen waar Radium bekend door is geworden. En we willen de zoveelste poging ondernemen om mountainbikes te huren. We zullen zien....

Het weer: na een regenbuitje in de nacht is het de hele dag droog en redelijk zonnig. Max. ongeveer 22 graden.