Yosemite - San Francisco (24-06-2015)

Door Stefan B. - 25-06-2015 06:40

Yosemite - San Francisco

24-06-2015:

We worden weer keurig door de wekker wakker gemaakt om 08:30 uur. We zijn nog wel best moe en hebben even tijd nodig om op te starten. Zoals gewoonlijk gaat Daan er eerst uit om te douchen en daarna ga ik. Ondanks dat we moe zijn hebben we wel zin in onze volgende rit want we gaan naar San Francisco!

Rond half 11 zit de auto weer vol en gaan rijden. Volgens de TomTom is het ongeveer 4 uur rijden dus best weer een pittig stuk. De eerst 2 uur heb ik gereden en daarna heeft Daan tot vlak bij San Francisco gereden. We zijn nog even gestopt bij een grote supermarkt want bijna alles was op. Het was ook erg druk op de weg de laatste 30 kilometer naar San Francisco dus Daan vond het wel fijn als ik het even over nam. Onderweg zijn we verder niet echt spannende gebieden tegen gekomen en er stonden ook geen tips in ons boek voor onderweg. We zijn gewoon zo snel mogelijk naar ons doel gereden.

De laatste kilometers hebben we stapvoets gereden want het was erg druk. Voordat we de Bay Bridge overstaken richting San Francisco moesten we eerst nog 6 dollar betalen om de brug over te mogen. In de verte zagen we al de hoge gebouwen en kregen weer een beetje een New York gevoel. Dit is weer echt een grote stad. Eerst een stuk door het drukke gedeelte en hoe verder we reden hoe mooier het werd.

Van de hoge gebouwen reden we richting de lage gekleurde huisjes waar San Francisco bekend om staat. Het was even zoeken maar de TomTom stuurde ons dit keer gelukkig de goede kant op. Al snel kwamen we aan in de Lombard street waar ons hotel ligt. Mooi een parkeergarage onder het hotel dus lekker makkelijk. Inmiddels was het bijna 17 uur en gingen snel inchecken. Even een karretje gehaald voor onze koffers.

We hadden niet echt zin meer om iets te eten te gaan zoeken en hadden verse broodjes gehaald bij de supermarkt. Ook hadden we aardbeien gehaald dus die konden lekker op brood. Even snel een broodje gegeten en wilde toch al even een stukje gaan wandelen om even een kijkje te nemen. We zitten vlak bij het bekende Fisherman's Wharf dus gingen even de gezelligheid opzoeken.

Na een minuut of 10 lopen kwamen de halte voor de Cable cars al tegen en er stond een flinke rij. Dat staat ook nog op ons lijstje dus gaan dat een dezer dagen wel doen.

We waren vlakbij het water en konden ook Alcatraz in de verte al liggen. We hebben kaartjes voor vrijdag 26 juni en hebben er al erg veel zin in!

Zoals je ziet liggen er ook boten aan de kade en zijn we bijna bij Fisherman's Wharf. Een paar straten verder en daar zijn we dan. Een hoop gezellige winkeltjes en een heleboel vis restaurants. Daar ga ik morgen of overmorgen wel even een visje eten. Dan moet Daan maar even kijken wat ze gaat eten haha. Erg gezellig en mensen op straat die muziek van Michael Jackson op hebben staan en lekker dansen. We zijn er pas kort maar vinden het nu al een super stad!

We hebben even snel een indruk gekregen van de stad en hoever de gezelligheid bij ons vandaan zit. Of hoe dichtbij, het is maar hoe je het bekijkt. Inmiddels is het alweer 19 uur en willen nog even gaan bekijken hoe we al dit leukst het beste in kunnen gaan plannen dus gaan weer richting ons hotel.

Onderweg liepen we weer langs allemaal van die leuke huisjes en Daan vond de roze wel erg leuk. Alles ziet er ook keurig uit en heeft een hele leuke uitstraling.

Na een paar straten lopen zijn we weer bij Lombard Street aangekomen en bijna bij ons hotel.

Het hotel ziet er prima uit en op een erg gunstige lokatie. De kamer is ook schoon, best ruim en een prima bed. Dus hier kunnen we wel goed 3 nachten verblijven.

Ondertussen heb ik ook nog even mailcontact gehad met onze vriendin Deb uit San Francisco. Ze heeft ons wat leuke eettentjes gemaild en raad ons ook echt aan om te gaan rijden met de gele Go Car autotjes. Deze had ik zelf thuis ook al op internet gevonden en leek ons al leuk om te gaan doen. Een soort gele kart waar je met z'n 2e in kan en dan ga je met een groep een soort tour doen door de stad. Erg leuk en dat willen we morgen gaan doen!

Deb is helaas een paar dagen varen met haar man in Lake Tahoe anders had ze ons graag uit willen nodigen in haar Yacht Club in San Francisco. Volgens mij heeft deze mevrouw best wat centjes en vinden het wel jammer dat zij niet in de stad is nu. Maar goed ik mag haar bellen als we vragen of hulp nodig hebben dus altijd makkelijk. En wie weet voor een volgende vakantie een leuk adresje.

Nou misschien niet zo'n heel lang verslag zoals jullie inmiddels gewend zijn maar we hebben vandaag dan ook niet extreem veel gedaan. En we willen niet te laat gaan slapen want we hebben echt heel veel zin in de komende dagen!! We gaan snel even alle foldertjes door en op internet kijken hoe we deze dagen zoveel mogelijk kunnen gaan doen en zien! We hebben er zin in!!

Iedereen weer een fijne dag! Wij gaan zo lekker slapen..